Detaylı bilgi için
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Sevk irsaliyelerini dijital ortamda oluşturarak sevkiyat süreçlerini ve ticareti hızlandırmayı sağlayan e-İrsaliye, işletmelerin verimliliğini artırıyor.
e-İrsaliye, kâğıda basılı olarak kullanılan sevk irsaliyesinin elektronik versiyonudur. Bir işletme başka bir işletmeye, tesise veya şahsa göndereceği ticari bir ürünü sevk ederken, beraberinde muhakkak bir sevk irsaliyesi de bulundurmalıdır. Bu irsaliyede mühür, ilgili ürünün adı ve miktarı, göndericinin ticari sicil bilgileri, alıcının iletişim bilgileri gibi detaylar belirtilmeli; talep edildiğinde bu belge yetkililere ibraz edilmelidir. Her bir gönderimde bulunması gereken sevk irsaliyeleri, e-İrsaliye ile dijital ortama taşınır. Elektronik sertifikayla imzalanan e-İrsaliye, hukuken kâğıda basılı sevk irsaliyesiyle aynı özelliktedir. e-İrsaliye sayesinde sevkiyatlarda iş yükü azalır, insan kaynaklı hatalar ortadan kalkar, maliyet tasarrufu sağlanır, süreç daha hızlı ve verimli işler.
Yasal mevzuata uyum ve güncel yapı
Veri güvenliği
Kolay entegrasyon
Çevre dostu irsaliye süreçleri
Kolay erişim
e-İrsaliye ilk olarak 1 Ocak 2018’de gönüllülük esası ile uygulamaya alınmış, sonraki yıllarda ise belirli niteliklerdeki işletmeler için zorunlu tutulmaya başlamıştır. e-İrsaliye kullanma zorunluluğu bulunan işletmelerin özellikleri dönem dönem güncellenmiş, böylece daha çok sayıda mükellefin e-İrsaliye’ye geçmesi sağlanmıştır. Bazı işletmeler de e-İrsaliye kullanma zorunlulukları olmamakla birlikte bu dijital çözümden kendi istekleriyle yararlanmaya devam etmektedir.
2022 yılında Resmî Gazete’de yayımlanan 535 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca, e-Fatura uygulamasına dâhil olup senelik brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzerinde olan mükelleflerin e-İrsaliye’ye geçmesi zorunludur.
e-İrsaliye’ye başvuru için öncelikle e-Fatura mükellefi olmak gerekir. Halihazırda e-Fatura kullanan işletmelerin e-İrsaliye’ye geçmek için Gelir İdaresi Başkanlığına (GİB) ayrıca başvuruda bulunmasına gerek yoktur. Özel entegratör konumundaki Logo Yazılım’dan e-İrsaliye çözümünü almaları yeterlidir. Logo Yazılım gerekli başvuruları yaparak çözümü devreye alır.
e-Fatura mükellefi olmayan işletmeler ise öncelikle bu çözümden yararlanmaya başlamalıdır. Bunun için de ilk olarak mali mühür almak, ardından GİB’e online başvuru yapmak gereklidir. Daha sonra özel entegratör Logo Yazılım’ın e-Fatura çözümü kullanılarak tüm fatura süreçleri, ardından da irsaliye süreçleri dijital ortama taşınabilir.
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya geçirilen e-irsaliye, kağıt ortamdaki sevk irsaliyesi ile aynı hukuki niteliklere sahip bulunuyor. e-İrsaliye ile sevk irsaliyeleri mevzuata uyumlu şekilde elektronik sertifika ile imzalanarak elektronik ortamda iletiliyor, muhafaza ve ibraz ediliyor.
e-İrsaliye uygulamasından yararlanan işletmeler iş süreçlerinde hız ve verimlilik artışı elde ederken, kağıt sevk irsaliyelerinin basımı ve hazırlanması gibi işlemlerden kaynaklanan maliyetlerden de tasarruf sağlıyor.
Bilgisayar
Logo Yazılım’ın sunduğu çözümler, ürünler ve servislerle ilgili sorularınız mı var? En sık karşılaştığımız soruların cevaplarını burada bulabilirsiniz.
e-Fatura mükellefi olan işletmelerin, e-İrsaliye çözümünü kullanmaya başlayabilmeleri için Gelir İdaresi Başkanlığına başvurma zorunluluğu bulunmamaktadır. eLogo Özel Entegratörlüğü'ne başvuruda bulunulması yeterlidir. Henüz e-Fatura mükellefi olmayan işletmelerin ise öncelikle bu uygulamaya geçmesi gerekir.
E-irsaliye fatura edilmezse, işlem yasal gerekliliklere uymamış olabilir ve vergi idaresi tarafından cezai yaptırımlarla karşılaşabilir.
e-İrsaliye, düzenlendiği tarihten itibaren 5 iş günü boyunca geçerlidir.
Logo Diva SHOP, tek mağazalı ya da birkaç şubeli perakende işletmelerinde, kasa işlemlerinden stok, satın alma ve ön muhasebeye kadar pek çok farklı ön ofis ve arka ofis sürecini hızlı ve güvenilir bir şekilde, bulut üzerinde yönetmeyi sağlıyor.
Detaylı İnceleLogo Diva CHANNEL kanal yönetimi yapan perakende şirketlerinde, merkez ile şubeler arasında kasa işlemlerini senkronize edip tüm mağazacılık süreçlerinin hızlı ve kolaylıkla takip edilmesini ve yönetilmesini sağlıyor.
Detaylı İnceleSerbest Muhasebeci Mali Müşavirler için özel olarak tasarlanan Logo Mali Müşavir 3, sunduğu tam çözüm kümesiyle mükelleflerin e-devlet süreçlerine hızla katılımını sağlarken, beyannamelerden bordrolara, defter beyan süreçlerinden büro yönetimine kadar çok sayıda modülle de iş yükünü azaltıp zaman tasarrufu kazandırıyor.
Detaylı İnceleOrta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.
Detaylı İnceleOrta ölçekli işletmelerde finans-muhasebe, üretim, tedarik zinciri, satış, stok gibi uygulamaların merkezi yönetimi için geliştirilen Logo Netsis 3 Standard, ölçeklendirilebilir yapısıyla, zaman içinde değişen gereksinimlere de kolayca uyum sağlıyor.
Detaylı İncele