facebook

Oto Doğu irsaliye, fatura ve sevkiyat süreçlerinde Logo j-Platform ile daha fazla esneklik ve verimlilik elde etti

Oto Doğu irsaliye, fatura ve sevkiyat süreçlerinde Logo j-Platform ile daha fazla esneklik ve verimlilik elde etti

1976 yılında perakende sektöründe faaliyetlerine başlayan Oto Doğu, 1994’ten itibaren de otomotiv yedek parçalarının toptan satış ve dağıtım hizmetlerini sunuyor. 1995’ten bu yana Logo çözümleri kullanan Oto Doğu, 2000 yılında toptan uygulamalar için raf numarası, barkod gibi teknolojileri Logo çözümleriyle entegre etti. Oto Doğu, halen tüm toptan iş süreçlerini, Logo’nun web tabanlı ERP çözümü olan j-Platform ile yürütüyor.

Tercih edilen ürünler

ON-PREMISE

Logo j-Platform

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.

Ürünü İncele
ON-PREMISE

Logo j-Platform

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.

Ürünü İncele
Oto Doğu başarı hikayesi broşürü

Diğer başarı hikayeleri

Logo Yazılım Motor Aşin’i dijital dünyaya taşıyor.

50 yılı aşkın süredir otomotiv satış sonrası sektörünün en güçlü distribütör firmalarından olan Motor Aşin, dünyaca ünlü 200’den fazla yedek parça markasının ürünlerini geniş ekosistemiyle Türkiye’ye ve dünya pazarına sunuyor. 8 lokasyonda 350’yi aşkın çalışanıyla Türkiye’nin 81 iline ve 70’ten fazla ülkeye ulaşan Motor Aşin, 100 bini aşkın üründen oluşan zengin bir portföye sahiptir.

Böylesine kapsamlı bir ekosistemi daha verimli yönetmek için teknolojiyi etkin şekilde kullanan Motor Aşin, başlattığı dijital dönüşüm hamlesiyle sektörünün bu anlamda da lider firmalarından biri olarak faaliyet göstermeyi sürdürüyor.

Beklenti ve Hedefler

Motor Aşin, dijital dönüşüm projesiyle yalnızca kurumsal kaynak planlamaya (ERP) odaklanan bir yapıdan çok daha fazlasını hedefliyordu. İş süreçlerini, Logo ekosistemindeki çeşitli uygulamalar ve entegrasyonlarla bütünleşik bir dijital sistem üzerinden yönetmek için yola çıkan Motor Aşin, bu vizyonuyla sektörde örnek teşkil edecek bir dönüşümün temelini atmayı planladı.

Proje kapsamında, 100 bini aşkın üründen oluşan 2 milyon adetten fazla stoğun, depolama ve sevkiyat süreçlerinin yanı sıra binek, ticari araç ve ağır vasıta yedek parça üreticileriyle olan iş akışlarının tek bir platform üzerinden, daha kontrollü ve verimli bir şekilde yönetilmesini amaçlıyordu.

Aynı zamanda, çalışan yönetimi, müşteri ilişkileri süreçleri ve ihracat operasyonlarının dijital dönüşümün sunduğu imkanlarla geliştirilmesi, operasyonel verimliliğin artırılması ve müşterilere daha hızlı, kaliteli hizmet sunulması hedeflendi.

ERP’yi Merkeze Alan, B2B Odaklı Yeni Bir Dijital Ekosistem

1990 yılından bu yana ERP başta olmak üzere farklı Logo Yazılım ürünlerini kullanan Motor Aşin, hedeflediği dijital dönüşüm sürecine adım atarken yıllara dayanan iş birliğinin getirdiği güvenle birlikte, geliştirilebilir bir sistem kurmaya yönelik ortak bakış açısıyla, yerli yazılım geliştiren Logo Yazılım ile yola devam etme kararı aldı.

Motor Aşin, projenin ilk adımı atıldığında kullanılmakta olan sektörel çözümler yerine Logo j-Platform, CRM, B2B, j-HR, WMS Platform, Flow, Hazine Sihirbazı ve Mind Insight çözümlerini devreye alarak entegre bir sistem kurdu. Proje aşamasında, ihtiyaçlara göre özelleştirilebilir bir yapı oluşturmak için Logo Yazılım proje ekipleri ve Logo iş ortağı Netline, Motor Aşin’in sektörel bilgisinden faydalanarak beklentileri daha net bir şekilde analiz etti. Bu süreçte, Motor Aşin ekipleri de teknik becerilerini geliştirerek “dijital yakalı” çalışanlar hâline geldi.

Motor Aşin’in operasyonlarının aksatılmadan dijital dönüşümün uygulanabilmesi için farklı ürünler eş zamanlı olarak devreye alınarak sistem bütünlüğü sağlandı. Proje sırasında tespit edilen iyileştirme alanları üzerinde ek çalışmalar yapıldı ve ortaya çıkan ihtiyaçlara uygun çeşitli uyarlamalar hayata geçirildi.

Elde Edilen Faydalar

Logo j-Platform:

  • Masraf faturalarının analizi ve doğru bütçe kalemine otomatik yansıtılma süresi %67 kısaldı.
  • Analiz Boyutu, Cari Hesap, Masraf Boyutu gibi uyarlamalarla sistemde %35 performans artışı ve zaman kazanımı sağlandı.


Logo B2B:

  • Kullanıcıların Logo B2B’ye günlük giriş sayıları %50 artarken, ürün arama sayılarında ise %60’lık bir artış yaşandı.
  • Esnek ve hızlı arama, global yedek parça sistemiyle entegrasyon gibi avantajlar sayesinde aranan ürünün bulunma süresi ortalama 10 milisaniye oldu.


Logo WMS Platform:

  • Çoklu sayım ve ürün grubu bazında karşılaştırmalı sayım işlemleri sistem üzerinden yapılmaya başladı; sayım süresi 3 günden 1 güne düştü bu sayede depolarda veri tutarlılığı elde edildi.
  • Siparişlerin toplanma sırası ve rotası otomatik belirlenebilir hâle geldi; depo personelinin sipariş toplama süresiyle birlikte ürünlerin depodan çıkarılma süresi de %25 kısaldı.
  • Öncelikli teslimatlar için özel planlamalar yapılabilir hâle gelirken, elden teslim alacak müşterilerin ürünleri 15 dakika içinde sevke hazır duruma getirilmeye başlandı.
  • Kargo entegrasyonları sayesinde etiketlerin anında basılmasıyla zaman ve kaynak kullanımı optimize edildi, kargo ve sevkiyat maliyetleri düştü.
  • Manuel iş takibinin ortadan kalkmasıyla %15 zaman tasarrufu sağlandı.
  • Sipariş iptal süreçleri sistem üzerinden daha hızlı yönetilmeye başladı.


Logo Flow:

  • İş akış süreçleri Logo Flow’a taşınarak proje bütçeleri de dâhil olmak üzere ilerleme ve onay işlemleri sistem içinde yapılabilir hâle geldi. Böylece onay süreçleri %30 hızlandı.


Logo CRM:

  • Kurumsal hafızanın Logo CRM’e taşınması sağlandı.
  • CRM uygulaması şirket içi disiplin, iç iletişim ve iç analizler için de kullanılacak şekilde kurgulandı.
  • Saha çalışanlarının ziyaretleri, karneleri, ciroları, satış materyallerinin kullanımı gibi konular CRM üzerinden analiz edilmeye başlandı.
  • Dinamik dashboard’lar hazırlanarak yönetici rapor ve analizlerinin kalitesi artırıldı.
  • Her müşteri için 360 derecelik menüler oluşturularak satış temsilcilerinin müşterileri daha iyi tanıması sağlandı.
  • Satış ekiplerinin görev dağılımları CRM üzerinden otomatik olarak yapılmaya başladı.


Logo j-HR:

  • Farklı yerlerde tutulan çalışan bilgileri tek platformda toplanarak sicil yönetimi, puantaj, bordro, izin aktarımları ve çalışan portalına veri girişi gibi operasyonel süreçler hızlandırıldı ve kullanıcı dostu ara yüzlerle çalışan memnuniyeti yükseldi.
  • ERP entegrasyonu sayesinde personel tahakkuklarının muhasebeleştirilme hızı %50 arttı.


Logo Mind Insight:

  • Logo Mind Insight’ın merkeze alındığı bir iş analitiği departmanı kuruldu ve tüm verilerin sistem üzerinde analiz edilerek yönetim raporlarına dönüştürülmesi için çalışmalar başlatıldı.


Logo Hazine Sihirbazı:

  • Logo Hazine Sihirbazı ile banka işlemleri ERP’ye entegre edilerek, finansal işlemler tek bir uygulamadan yönetilebildi ve tedarikçi ödemeleri hatasız ve zamanında gerçekleştirilebildi; bu sayede operasyonel iş yükü azalırken, verimlilik de artmış oldu.


Devamını Oku
Logo ERP çözümüyle planlama sürecini %78 oranında iyileştirerek üretim süreçlerinde verimliliği arttırdı

1980 yılında kurulan Renkler Makina metal işleme alanında 40 yılı aşan deneyimi, yaklaşık 450 çalışanı, 3 üretim tesisi ve 2 lojistik merkeziyle Türkiye’nin önde gelen sanayi işletmelerinden biri olarak faaliyet gösteriyor. Hassas pres operasyonları, markalama, robotik kaynak hattı, kalıp üretimi, lazer kesim gibi uygulamalarla yurt içinde ve yurt dışındaki müşterilerine hizmet veren Renkler Makina, ürünlerini 20’yi aşkın ülkeye ihraç ediyor.

Beklenti ve Hedefler

Renkler Makina Logo Netsis 3 Enterprise kurumsal kaynak planlama (ERP) çözümünü 20 yıldır aktif şekilde kullanıyor. Talep, teklif, satın alma, satış, stok yönetimi, depo yönetimi, iş emri takibi, maliyet muhasebesi gibi süreçlerin tamamını ERP üzerinden yöneten Renkler Makina, bu alanlarda elde ettiği verimliliği üretim süreçlerine de yansıtmayı hedefledi.

Makinelerin doluluk anlarını, hat kapasitelerini, vardiya planlarını daha verimli bir şekilde yönetebilmek isteyen şirket, bu sayede müşterilerine de siparişler için daha doğru teslim tarihi vererek zamanında sevkiyat yapmayı amaçladı. Ayrıca geniş müşteri portföyü ve ürün çeşitliliği nedeniyle çok sayıda farklı üretim operasyonunun eş zamanlı olarak yürütülmesi gerekiyordu. Bu doğrultuda Renkler Makina, planlama ekiplerinin performansını otomatik süreçlerle destekleyerek manuel süreçlerden kaynaklanan hataları azaltmak, zaman ve maliyet tasarrufu sağlamak üzere ERP çözümünde detaylı bir üretim planlama yapısı kurmaya karar verdi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile Üretim Süreçlerinin Esnek Yönetimi

Logo Netsis 3 Enterprise ERP çözümündeki gelişmiş İleri Üretim Planlama özelliğinin bütün fonksiyonel beklentileri karşılaması üzerine Renkler Makina, sistem üzerinde bulunan tüm verilerini etkin bir şekilde kullanarak üretim operasyonlarına verimlilik kazandıracak dönüşümü Logo Yazılım ile başlattı. Mevcut verilerin kullanımı projenin uygulanma süresini kısaltıp zaman tasarrufu sağlarken maliyetleri de düşürdü.

Renkler Makina’nın sezon bazlı olarak değişen müşteri taleplerini daha doğru bir şekilde öngörme ihtiyacı doğrultusunda, üretim kapasitesinin ve vardiya planlarının daha verimli yönetimi için Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde etkili bir raporlama sistemi kurulması da amaçlandı. Ayrıca birbiriyle bağlantılı ve sıra takip etmesi gereken operasyonların daha doğru planlanması ve en uygun şekilde iş gücü dağılımı yapılması hedeflendi.

Esnek ve dinamik bir yapı sunan İleri Üretim Planlama özelliğini Logo Yazılım’ın desteğiyle ihtiyaçlarına göre uyarlayan Renkler Makina, üretim planlama işlemlerinin, tüm çalışanların aşina olduğu Logo Netsis 3 Enterprise ekranları üzerinden gerçekleştirilebildiği bir sistem kurdu.

Elde Edilen Faydalar
  • Üretim planlamada önemli ölçüde zaman ve kaynak tasarrufu sağlandı; planlama süreci %78 oranında iyileşerek çok daha verimli hâle geldi.
  • Makine bazlı planlamalarda doğruluk oranı arttı.
  • 6 haftalık dilimler hâlinde kurgulanan sipariş yönetiminde, herhangi bir sipariş aksaması durumunda kısa vadede aksiyon almak mümkün hâle geldi.
  • Üretim hatlarının durumu anlık olarak gözlemlenerek müşterilere daha isabetli terminler verilmeye başlandı.
  • ERP entegrasyonu sayesinde yıl içindeki makine doluluk oranları, personel ihtiyacı, fason üretim sürecindeki gereksinimler doğrudan sistem üzerinden görülmeye başlandı.
  • Farklı üretim operasyonlarının otomatik olarak yönetilmesiyle manuel süreçlerden kaynaklanan hatalar azaldı.
  • Ekiplerin verimli planlamaya yönelik kilit performans hedeflerine (KPI) ulaşma becerileri arttı.
  • Üretim performansının daha net görülebilmesiyle makine yatırım kararları daha isabetli ve ihtiyaca uygun şekilde alınabilir hâle geldi.
  • Yıllık bütçe planlarında üretimin payının daha isabetli bir şekilde hesaplanması mümkün oldu.
  • Terminlere uyumluluğun artmasıyla birlikte müşteri memnuniyetinde de artış yaşandı.

Devamını Oku
Gürsoy Tarımsal Ürünler, Logo Netsis 3 Enterprise ile operasyonlarında verimliliği %80 artırdı.

Gürsoy Tarımsal Ürünler, fındığın ana vatanı Karadeniz'de, 1933'ten beri en kaliteli, doğal ve işlenmiş fındıkları Türkiye'ye ve dünyaya sunuyor.

Ordu’da faaliyetlerini sürdüren Gürsoy Tarımsal Ürünler, küresel ticaretteki gelişmeleri yakından takip ederek üretim sistemlerine yansıtıyor. Müşteri odaklı bir üretim ve satış politikası ile çalışan Gürsoy Tarımsal Ürünler, Türkiye'nin ve dünyanın en büyük gıda markalarının ve dağıtıcılarının tedarikçisi konumunda bulunuyor.

Beklenti ve Hedefler

Gürsoy Tarımsal Ürünler, tüm iş ve operasyon süreçlerini entegre bir yapıda yöneterek verimliliği artırmayı, elde ettiği zaman ve maliyet tasarrufu sayesinde de büyüme hedeflerine odaklanabilmeyi amaçlıyordu. Bunun için üretim planlama başta olmak üzere tüm operasyonların verimli bir şekilde işlemesi, hataların azaltılması ve etkin stok takibi önceliklendirildi. Ek olarak izlenebilirliği kolaylaştırma, raporlama ve karar alma süreçlerini hızlandırma konuları da proje hedefleri arasında yer aldı. Artan iş hacmini yönetebilecek üretim, satın alma ve sevkiyat yönetimi çözümlerine de ihtiyaç duyuldu. Tüm bu süreçlerin etkin bir şekilde merkezî olarak yönetimini sağlamak üzere kurumsal ölçekte bir teknoloji çözümünün devreye alınması hedeflendi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile terzi işi bir çözüm

Gürsoy Tarımsal Ürünler, standart bir kurumsal teknoloji çözümünden beklenenin çok ötesinde, işletmenin üretim sürecine, gıda sektörüne özgü gereksinimlere ve iç operasyonlarının işleyişine uygun olarak tasarlanmış ve özelleştirilebilir ekranlara, raporlara ve adımlara ihtiyaç duyuyordu. Logo Yazılım iş ortağı SUMO iş birliğiyle, öncelikle muhasebeden finansa, üretimden planlamaya, satın almadan sevkiyata kadar tüm adımlar detaylı olarak analiz edildi ve yerinde incelemeyle uçtan uca bir proje kurgulandı.

Logo Netsis 3 Enterprise çözümünün uyarlanabilir yapısı sayesinde, SUMO özelleştirilmiş ekranlarla üretim süreçleri otomasyonlarını tasarladı. Böylece Gürsoy Tarımsal Ürünler’in ihtiyaç duyduğu birçok özelliği, firmanın işleyişine en uygun şekilde kullanabilmesine imkân sağladı. Firmada üretim safhaları, giren-çıkan yarı mamuller ve son ürünler standart reçeteli üretimden farklı olduğu için terzi işi bir çalışma gerçekleştirildi. Özellikle de iç operasyonel işleyiş, izlenebilirlik, süreç akışı adımlarında detaylı çalışmalar yapıldı ve firmanın ihtiyaçları eksiksiz karşılandı.

Elde edilen faydalar
  • ERP altyapısı, Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde uyarlanmış çözümlerle yenilendi, üretim daha hızlı ve verimli planlanmaya başlandı.
  • Üretim planlamadan satışa, stok kontrolünden sevkiyata tüm operasyonlarda verimlilik %80 arttı.
  • Mamullerin içeriğine ve işlem görme ihtiyacına göre üretim sıralamalarındaki kullanımlarına ilişkin düzenlemeler yapıldı. Böylece ham madde seçiminden başlayarak tüm süreçlerde doğruluk payı arttı, kayıplar azaldı, ham madde ihtiyacı daha erken tespit edilebilir hâle geldi, stok takibi kolaylaştı. Tüm bu gelişmelerle stok doğruluk oranı %60 arttı.
  • Departmanlar arası iletişimin artması ve üretim planlamanın daha etkin hâle gelmesiyle müşteri iletişimi ve satış süreçlerinde iyileşme sağlandı.
  • Farklı departmanların süreçlerinin konsolide edilmesiyle zaman ve kaynak tasarrufu elde edildi.
  • İş süreçleri standartlaştırıldı, hızlandırıldı ve uçtan uca iyileştirildi, böylece tüm adımlar izlenebilir ve raporlanabilir hâle geldi.

Devamını Oku