facebook

Logo Yazılım Motor Aşin’i dijital dünyaya taşıyor.

Kapsamlı bir dijital dönüşüm hamlesi başlatarak ERP’den İnsan Kaynakları Yönetimine, CRM’den B2B’ye, tüm faaliyetlerini Logo Yazılım çözümleriyle yenileyen Motor Aşin’in başarısına siz de tanıklık edin.

50 yılı aşkın süredir otomotiv satış sonrası sektörünün en güçlü distribütör firmalarından olan Motor Aşin, dünyaca ünlü 200’den fazla yedek parça markasının ürünlerini geniş ekosistemiyle Türkiye’ye ve dünya pazarına sunuyor. 8 lokasyonda 350’yi aşkın çalışanıyla Türkiye’nin 81 iline ve 70’ten fazla ülkeye ulaşan Motor Aşin, 100 bini aşkın üründen oluşan zengin bir portföye sahiptir.

Böylesine kapsamlı bir ekosistemi daha verimli yönetmek için teknolojiyi etkin şekilde kullanan Motor Aşin, başlattığı dijital dönüşüm hamlesiyle sektörünün bu anlamda da lider firmalarından biri olarak faaliyet göstermeyi sürdürüyor.

Beklenti ve Hedefler

Motor Aşin, dijital dönüşüm projesiyle yalnızca kurumsal kaynak planlamaya (ERP) odaklanan bir yapıdan çok daha fazlasını hedefliyordu. İş süreçlerini, Logo ekosistemindeki çeşitli uygulamalar ve entegrasyonlarla bütünleşik bir dijital sistem üzerinden yönetmek için yola çıkan Motor Aşin, bu vizyonuyla sektörde örnek teşkil edecek bir dönüşümün temelini atmayı planladı.

Proje kapsamında, 100 bini aşkın üründen oluşan 2 milyon adetten fazla stoğun, depolama ve sevkiyat süreçlerinin yanı sıra binek, ticari araç ve ağır vasıta yedek parça üreticileriyle olan iş akışlarının tek bir platform üzerinden, daha kontrollü ve verimli bir şekilde yönetilmesini amaçlıyordu.

Aynı zamanda, çalışan yönetimi, müşteri ilişkileri süreçleri ve ihracat operasyonlarının dijital dönüşümün sunduğu imkanlarla geliştirilmesi, operasyonel verimliliğin artırılması ve müşterilere daha hızlı, kaliteli hizmet sunulması hedeflendi.

ERP’yi Merkeze Alan, B2B Odaklı Yeni Bir Dijital Ekosistem

1990 yılından bu yana ERP başta olmak üzere farklı Logo Yazılım ürünlerini kullanan Motor Aşin, hedeflediği dijital dönüşüm sürecine adım atarken yıllara dayanan iş birliğinin getirdiği güvenle birlikte, geliştirilebilir bir sistem kurmaya yönelik ortak bakış açısıyla, yerli yazılım geliştiren Logo Yazılım ile yola devam etme kararı aldı.

Motor Aşin, projenin ilk adımı atıldığında kullanılmakta olan sektörel çözümler yerine Logo j-Platform, CRM, B2B, j-HR, WMS Platform, Flow, Hazine Sihirbazı ve Mind Insight çözümlerini devreye alarak entegre bir sistem kurdu. Proje aşamasında, ihtiyaçlara göre özelleştirilebilir bir yapı oluşturmak için Logo Yazılım proje ekipleri ve Logo iş ortağı Netline, Motor Aşin’in sektörel bilgisinden faydalanarak beklentileri daha net bir şekilde analiz etti. Bu süreçte, Motor Aşin ekipleri de teknik becerilerini geliştirerek “dijital yakalı” çalışanlar hâline geldi.

Motor Aşin’in operasyonlarının aksatılmadan dijital dönüşümün uygulanabilmesi için farklı ürünler eş zamanlı olarak devreye alınarak sistem bütünlüğü sağlandı. Proje sırasında tespit edilen iyileştirme alanları üzerinde ek çalışmalar yapıldı ve ortaya çıkan ihtiyaçlara uygun çeşitli uyarlamalar hayata geçirildi.

Elde Edilen Faydalar

Logo j-Platform:

  • Masraf faturalarının analizi ve doğru bütçe kalemine otomatik yansıtılma süresi %67 kısaldı.
  • Analiz Boyutu, Cari Hesap, Masraf Boyutu gibi uyarlamalarla sistemde %35 performans artışı ve zaman kazanımı sağlandı.


Logo B2B:

  • Kullanıcıların Logo B2B’ye günlük giriş sayıları %50 artarken, ürün arama sayılarında ise %60’lık bir artış yaşandı.
  • Esnek ve hızlı arama, global yedek parça sistemiyle entegrasyon gibi avantajlar sayesinde aranan ürünün bulunma süresi ortalama 10 milisaniye oldu.


Logo WMS Platform:

  • Çoklu sayım ve ürün grubu bazında karşılaştırmalı sayım işlemleri sistem üzerinden yapılmaya başladı; sayım süresi 3 günden 1 güne düştü bu sayede depolarda veri tutarlılığı elde edildi.
  • Siparişlerin toplanma sırası ve rotası otomatik belirlenebilir hâle geldi; depo personelinin sipariş toplama süresiyle birlikte ürünlerin depodan çıkarılma süresi de %25 kısaldı.
  • Öncelikli teslimatlar için özel planlamalar yapılabilir hâle gelirken, elden teslim alacak müşterilerin ürünleri 15 dakika içinde sevke hazır duruma getirilmeye başlandı.
  • Kargo entegrasyonları sayesinde etiketlerin anında basılmasıyla zaman ve kaynak kullanımı optimize edildi, kargo ve sevkiyat maliyetleri düştü.
  • Manuel iş takibinin ortadan kalkmasıyla %15 zaman tasarrufu sağlandı.
  • Sipariş iptal süreçleri sistem üzerinden daha hızlı yönetilmeye başladı.


Logo Flow:

  • İş akış süreçleri Logo Flow’a taşınarak proje bütçeleri de dâhil olmak üzere ilerleme ve onay işlemleri sistem içinde yapılabilir hâle geldi. Böylece onay süreçleri %30 hızlandı.


Logo CRM:

  • Kurumsal hafızanın Logo CRM’e taşınması sağlandı.
  • CRM uygulaması şirket içi disiplin, iç iletişim ve iç analizler için de kullanılacak şekilde kurgulandı.
  • Saha çalışanlarının ziyaretleri, karneleri, ciroları, satış materyallerinin kullanımı gibi konular CRM üzerinden analiz edilmeye başlandı.
  • Dinamik dashboard’lar hazırlanarak yönetici rapor ve analizlerinin kalitesi artırıldı.
  • Her müşteri için 360 derecelik menüler oluşturularak satış temsilcilerinin müşterileri daha iyi tanıması sağlandı.
  • Satış ekiplerinin görev dağılımları CRM üzerinden otomatik olarak yapılmaya başladı.


Logo j-HR:

  • Farklı yerlerde tutulan çalışan bilgileri tek platformda toplanarak sicil yönetimi, puantaj, bordro, izin aktarımları ve çalışan portalına veri girişi gibi operasyonel süreçler hızlandırıldı ve kullanıcı dostu ara yüzlerle çalışan memnuniyeti yükseldi.
  • ERP entegrasyonu sayesinde personel tahakkuklarının muhasebeleştirilme hızı %50 arttı.


Logo Mind Insight:

  • Logo Mind Insight’ın merkeze alındığı bir iş analitiği departmanı kuruldu ve tüm verilerin sistem üzerinde analiz edilerek yönetim raporlarına dönüştürülmesi için çalışmalar başlatıldı.


Logo Hazine Sihirbazı:

  • Logo Hazine Sihirbazı ile banka işlemleri ERP’ye entegre edilerek, finansal işlemler tek bir uygulamadan yönetilebildi ve tedarikçi ödemeleri hatasız ve zamanında gerçekleştirilebildi; bu sayede operasyonel iş yükü azalırken, verimlilik de artmış oldu.


Tercih edilen ürünler

ON-PREMISE

Logo j-Platform

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.

Ürünü İncele
ON-PREMISE

Logo j-Platform

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.

Ürünü İncele

Diğer başarı hikayeleri

portakalbahcem.com, Logo Yazılım ERP çözümüyle büyüme hedeflerine ulaşıyor

Üç kuşaktır Finike’de tarımla uğraşan ailelerin yeni nesil üyeleri tarafından, geleneksel aile işi ile teknolojiyi buluşturmak üzere 2013 yılında faaliyete geçen portakalbahcem.com, narenciye başta olmak üzere Finike bölgesinin benzersiz lezzetlerini tüketicilerle buluşturuyor.

Mevsiminde yetiştirilmiş, dalından yeni koparılmış, taze ve sağlıklı ürünler sunan portakalbahcem.com, üretimden paketlemeye kadar her noktada, endüstriyel uygulamalardan uzak, tamamen tüketici odaklı ve butik bir yaklaşımla hizmet veriyor.

Beklenti ve Hedefler

Kurulduğu günden itibaren kurumsal teknoloji çözümleriyle işini geliştirmeyi hedefleyen portakalbahcem.com, manuel uygulamaları en aza indirerek iş süreçlerinde verimliliği artırmayı ve operasyonel maliyetleri azaltmayı amaçladı. Standart bir yazılımın ötesinde, sipariş yönetiminden muhasebeye, ürün sevkiyatından analiz ve raporlamaya kadar tüm süreçleri kapsayan bir çözüme ihtiyaç duydu. Bu doğrultuda portakalbahcem.com B2C ile veri entegrasyonu sağlayarak e-ticaret uygulamalarıyla doğrudan konuşabilen, süreçleri uçtan uca yönetebilen, ihtiyaca göre uyarlanabilen, abonelik altyapısının kurulmasını ve sağlıklı bir şekilde işlemesini sağlayabilen bir sistem kurmak üzere kapsamlı bir ERP çözümünü devreye almayı hedefledi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile Kurulan Kapsamlı ve Esnek Yapı

Belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda Logo Yazılım çözüm ortağı DNA ile iş birliği yapan portakalbahcem.com, Logo Netsis 3 Enterprise’ın merkezde konumlandığı bir sistem kurmak üzere 2020 yılında çalışmalara başladı. Logo Netsis 3 Enterprise’ın bünyesindeki Dinamik Kodlama gibi özelliklerle ve DNA’nın geliştirdiği ek uygulamalarla tüm sistem ihtiyaçlara göre uyarlandı.

B2C üzerinde oluşan müşteri siparişlerinin cari ve ödeme kayıtlarının otomatikleştirilmesi, ürünlerin gönderime hazır hâle gelmesiyle eş zamanlı olarak e-belgelerin tüm sistemde otomatik olarak tamamlanması, sipariş süreçlerinin entegrasyonu, kullanım amacına özel ekranların tasarlanması gibi müşteriye özel gereksinimler doğrultusunda uyarlamalar yapıldı.

portakalbahcem.com 2021 yılında genişleyen müşteri etkileşimleri ve artan iş hacmi doğrultusunda e-ticaret altyapısını da yeniledi. Logo Netsis 3 Enterprise’ın esnek yapısı sayesinde, bu yeni e-ticaret altyapısı için gerekli uyarlamalaryapılarak özellikle lojistik ve paketleme süreçleri ERP üzerinde yeniden yapılandırıldı.

İhtiyaca göre sürekli geliştirilebilecek bir sistem kuran portakalbahcem.com, devamlı müşterilerine yönelik bir abonelik sistemini yine Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde tasarlayıp hayata geçirdi.

Elde Edilen Faydalar
  • Kullanılan ERP yazılımı ile tüm veriler tek noktada toplanıp yönetilmeye başlandı; böylece uçtan uca izlenebilirlik sağlanarak verimlilik artırıldı.
  • Etkili veri analizi sayesinde ürün fiyatlandırma, sipariş takibi, malzeme yönetimi, depolama maliyeti, sonraki yılın hasadının planlanması gibi konularda daha etkili kararlar alınmaya başladı.
  • Özellikle mevsimsel ürünlerin hangi hasat döneminde veya hangi olgunluk evresinde daha çok tercih edildiği gibi verilere ulaşmak mümkün oldu ve üretim daha sağlıklı planlanabilir hâle geldi.
  • Muhasebeden depoya, satış tahminlemeden bahçe planlamasına kadar tüm süreçlerde veriye dayalı analizler yapılmaya başladı. Böylece yatırım planları da daha sağlıklı hâle geldi.
  • Kurulan merkezî yapı sayesinde verilere anlık erişim sağlandı, karar alma süreçleri hızlandı.
  • B2C entegrasyonu kurularak ERP ile e-ticaret sistemleri arasında kesintisiz veri akışı sağlandı.
  • Ambalaj ve sevkiyat süreçlerinin ERP üzerinden yönetilmesiyle sevkiyatta hata oranları azaldı. Bu sayede müşteri memnuniyetinde ve tekrar siparişlerde artış gözlemlendi.
  • Günlük sipariş sayısı fark etmeksizin, siparişin sisteme düştüğü andan itibaren sevkiyata kadar tüm süreçler sorunsuz yönetilebilir hâle geldi.
  • Çalışanların sistem üzerinden bilgi paylaşımı sayesinde iş süreçleri daha koordineli bir şekilde yürütülmeye başladı.
  • e-Dönüşüm entegrasyonuyla muhasebeleştirme süreçlerinde otomasyon elde edildi.
  • Sarf malzemeleri ve fire oranlarının veriye dayalı analizi sonucunda operasyonel maliyetler düşürüldü, kârlılık arttı.
  • Sipariş ve satış raporlarının anlık alınmaya başlamasıyla kampanya planlama gibi süreçler hız kazandı.
  • Portföye yeni eklenen ürünlerin sisteme entegrasyonu kolaylaştı.

Devamını Oku
Gürsoy Tarımsal Ürünler, Logo Netsis 3 Enterprise ile operasyonlarında verimliliği %80 artırdı.

Gürsoy Tarımsal Ürünler, fındığın ana vatanı Karadeniz'de, 1933'ten beri en kaliteli, doğal ve işlenmiş fındıkları Türkiye'ye ve dünyaya sunuyor.

Ordu’da faaliyetlerini sürdüren Gürsoy Tarımsal Ürünler, küresel ticaretteki gelişmeleri yakından takip ederek üretim sistemlerine yansıtıyor. Müşteri odaklı bir üretim ve satış politikası ile çalışan Gürsoy Tarımsal Ürünler, Türkiye'nin ve dünyanın en büyük gıda markalarının ve dağıtıcılarının tedarikçisi konumunda bulunuyor.

Beklenti ve Hedefler

Gürsoy Tarımsal Ürünler, tüm iş ve operasyon süreçlerini entegre bir yapıda yöneterek verimliliği artırmayı, elde ettiği zaman ve maliyet tasarrufu sayesinde de büyüme hedeflerine odaklanabilmeyi amaçlıyordu. Bunun için üretim planlama başta olmak üzere tüm operasyonların verimli bir şekilde işlemesi, hataların azaltılması ve etkin stok takibi önceliklendirildi. Ek olarak izlenebilirliği kolaylaştırma, raporlama ve karar alma süreçlerini hızlandırma konuları da proje hedefleri arasında yer aldı. Artan iş hacmini yönetebilecek üretim, satın alma ve sevkiyat yönetimi çözümlerine de ihtiyaç duyuldu. Tüm bu süreçlerin etkin bir şekilde merkezî olarak yönetimini sağlamak üzere kurumsal ölçekte bir teknoloji çözümünün devreye alınması hedeflendi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile terzi işi bir çözüm

Gürsoy Tarımsal Ürünler, standart bir kurumsal teknoloji çözümünden beklenenin çok ötesinde, işletmenin üretim sürecine, gıda sektörüne özgü gereksinimlere ve iç operasyonlarının işleyişine uygun olarak tasarlanmış ve özelleştirilebilir ekranlara, raporlara ve adımlara ihtiyaç duyuyordu. Logo Yazılım iş ortağı SUMO iş birliğiyle, öncelikle muhasebeden finansa, üretimden planlamaya, satın almadan sevkiyata kadar tüm adımlar detaylı olarak analiz edildi ve yerinde incelemeyle uçtan uca bir proje kurgulandı.

Logo Netsis 3 Enterprise çözümünün uyarlanabilir yapısı sayesinde, SUMO özelleştirilmiş ekranlarla üretim süreçleri otomasyonlarını tasarladı. Böylece Gürsoy Tarımsal Ürünler’in ihtiyaç duyduğu birçok özelliği, firmanın işleyişine en uygun şekilde kullanabilmesine imkân sağladı. Firmada üretim safhaları, giren-çıkan yarı mamuller ve son ürünler standart reçeteli üretimden farklı olduğu için terzi işi bir çalışma gerçekleştirildi. Özellikle de iç operasyonel işleyiş, izlenebilirlik, süreç akışı adımlarında detaylı çalışmalar yapıldı ve firmanın ihtiyaçları eksiksiz karşılandı.

Elde edilen faydalar
  • ERP altyapısı, Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde uyarlanmış çözümlerle yenilendi, üretim daha hızlı ve verimli planlanmaya başlandı.
  • Üretim planlamadan satışa, stok kontrolünden sevkiyata tüm operasyonlarda verimlilik %80 arttı.
  • Mamullerin içeriğine ve işlem görme ihtiyacına göre üretim sıralamalarındaki kullanımlarına ilişkin düzenlemeler yapıldı. Böylece ham madde seçiminden başlayarak tüm süreçlerde doğruluk payı arttı, kayıplar azaldı, ham madde ihtiyacı daha erken tespit edilebilir hâle geldi, stok takibi kolaylaştı. Tüm bu gelişmelerle stok doğruluk oranı %60 arttı.
  • Departmanlar arası iletişimin artması ve üretim planlamanın daha etkin hâle gelmesiyle müşteri iletişimi ve satış süreçlerinde iyileşme sağlandı.
  • Farklı departmanların süreçlerinin konsolide edilmesiyle zaman ve kaynak tasarrufu elde edildi.
  • İş süreçleri standartlaştırıldı, hızlandırıldı ve uçtan uca iyileştirildi, böylece tüm adımlar izlenebilir ve raporlanabilir hâle geldi.

Devamını Oku
HEAŞ, artan iş hacminin yönetiminde Netsis 3 Enterprise ile verimlilik sağladı

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın Meydan Otoritesi olarak faaliyet gösteren HEAŞ, farklı noktalardaki verileri tek merkezde toplamak ve bu sayede hem veri güvenilirliğini artırıp hem de iş süreçlerini daha etkili bir şekilde yönetmek üzere Logo’nun Netsis 3 Enterprise kurumsal kaynak planlama (ERP) çözümünü tercih etti

Devamını Oku