Üç kuşaktır Finike’de tarımla uğraşan ailelerin yeni nesil üyeleri tarafından, geleneksel aile işi ile teknolojiyi buluşturmak üzere 2013 yılında faaliyete geçen portakalbahcem.com, narenciye başta olmak üzere Finike bölgesinin benzersiz lezzetlerini tüketicilerle buluşturuyor.
Mevsiminde yetiştirilmiş, dalından yeni koparılmış, taze ve sağlıklı ürünler sunan portakalbahcem.com, üretimden paketlemeye kadar her noktada, endüstriyel uygulamalardan uzak, tamamen tüketici odaklı ve butik bir yaklaşımla hizmet veriyor.
Beklenti ve Hedefler
Kurulduğu günden itibaren kurumsal teknoloji çözümleriyle işini geliştirmeyi hedefleyen portakalbahcem.com, manuel uygulamaları en aza indirerek iş süreçlerinde verimliliği artırmayı ve operasyonel maliyetleri azaltmayı amaçladı. Standart bir yazılımın ötesinde, sipariş yönetiminden muhasebeye, ürün sevkiyatından analiz ve raporlamaya kadar tüm süreçleri kapsayan bir çözüme ihtiyaç duydu. Bu doğrultuda portakalbahcem.com B2C ile veri entegrasyonu sağlayarak e-ticaret uygulamalarıyla doğrudan konuşabilen, süreçleri uçtan uca yönetebilen, ihtiyaca göre uyarlanabilen, abonelik altyapısının kurulmasını ve sağlıklı bir şekilde işlemesini sağlayabilen bir sistem kurmak üzere kapsamlı bir ERP çözümünü devreye almayı hedefledi.
Logo Netsis 3 Enterprise ile Kurulan Kapsamlı ve Esnek Yapı
Belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda Logo Yazılım çözüm ortağı DNA ile iş birliği yapan portakalbahcem.com, Logo Netsis 3 Enterprise’ın merkezde konumlandığı bir sistem kurmak üzere 2020 yılında çalışmalara başladı. Logo Netsis 3 Enterprise’ın bünyesindeki Dinamik Kodlama gibi özelliklerle ve DNA’nın geliştirdiği ek uygulamalarla tüm sistem ihtiyaçlara göre uyarlandı.
B2C üzerinde oluşan müşteri siparişlerinin cari ve ödeme kayıtlarının otomatikleştirilmesi, ürünlerin gönderime hazır hâle gelmesiyle eş zamanlı olarak e-belgelerin tüm sistemde otomatik olarak tamamlanması, sipariş süreçlerinin entegrasyonu, kullanım amacına özel ekranların tasarlanması gibi müşteriye özel gereksinimler doğrultusunda uyarlamalar yapıldı.
portakalbahcem.com 2021 yılında genişleyen müşteri etkileşimleri ve artan iş hacmi doğrultusunda e-ticaret altyapısını da yeniledi. Logo Netsis 3 Enterprise’ın esnek yapısı sayesinde, bu yeni e-ticaret altyapısı için gerekli uyarlamalaryapılarak özellikle lojistik ve paketleme süreçleri ERP üzerinde yeniden yapılandırıldı.
İhtiyaca göre sürekli geliştirilebilecek bir sistem kuran portakalbahcem.com, devamlı müşterilerine yönelik bir abonelik sistemini yine Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde tasarlayıp hayata geçirdi.
Elde Edilen Faydalar
- Kullanılan ERP yazılımı ile tüm veriler tek noktada toplanıp yönetilmeye başlandı; böylece uçtan uca izlenebilirlik sağlanarak verimlilik artırıldı.
- Etkili veri analizi sayesinde ürün fiyatlandırma, sipariş takibi, malzeme yönetimi, depolama maliyeti, sonraki yılın hasadının planlanması gibi konularda daha etkili kararlar alınmaya başladı.
- Özellikle mevsimsel ürünlerin hangi hasat döneminde veya hangi olgunluk evresinde daha çok tercih edildiği gibi verilere ulaşmak mümkün oldu ve üretim daha sağlıklı planlanabilir hâle geldi.
- Muhasebeden depoya, satış tahminlemeden bahçe planlamasına kadar tüm süreçlerde veriye dayalı analizler yapılmaya başladı. Böylece yatırım planları da daha sağlıklı hâle geldi.
- Kurulan merkezî yapı sayesinde verilere anlık erişim sağlandı, karar alma süreçleri hızlandı.
- B2C entegrasyonu kurularak ERP ile e-ticaret sistemleri arasında kesintisiz veri akışı sağlandı.
- Ambalaj ve sevkiyat süreçlerinin ERP üzerinden yönetilmesiyle sevkiyatta hata oranları azaldı. Bu sayede müşteri memnuniyetinde ve tekrar siparişlerde artış gözlemlendi.
- Günlük sipariş sayısı fark etmeksizin, siparişin sisteme düştüğü andan itibaren sevkiyata kadar tüm süreçler sorunsuz yönetilebilir hâle geldi.
- Çalışanların sistem üzerinden bilgi paylaşımı sayesinde iş süreçleri daha koordineli bir şekilde yürütülmeye başladı.
- e-Dönüşüm entegrasyonuyla muhasebeleştirme süreçlerinde otomasyon elde edildi.
- Sarf malzemeleri ve fire oranlarının veriye dayalı analizi sonucunda operasyonel maliyetler düşürüldü, kârlılık arttı.
- Sipariş ve satış raporlarının anlık alınmaya başlamasıyla kampanya planlama gibi süreçler hız kazandı.
- Portföye yeni eklenen ürünlerin sisteme entegrasyonu kolaylaştı.
Devamını Oku