facebook

Garanti BBVA, Logo j-Platform sayesinde iştiraklerinin finansal süreçlerinde verimliliğini artırarak daha esnek ve entegre bir yapıya sahip oldu.

Garanti BBVA'nın Logo Yazılım çözümleri ile elde ettiği faydalara ait detayları yazımızda bulabilirsiniz.

Garanti BBVA hakkında kısa bilgi, faaliyet alanı:

1946 yılında Ankara’da kurulan Garanti BBVA, 31 Aralık 2023 tarihi itibarıyla 2 trilyon 202 milyar Türk lirasına ulaşan konsolide aktif büyüklüğü ile Türkiye'nin en büyük ikinci özel bankası konumunda.

Kurumsal, ticari, KOBİ, bireysel, özel ve yatırım bankacılığı, ödeme sistemleri dahil olmak üzere bankacılık sektörünün tüm iş kollarında faaliyet gösteren Garanti BBVA, Hollanda ve Romanya’daki uluslararası iştiraklerinin yanı sıra bireysel emeklilik ve hayat sigortası, finansal kiralama, faktoring, yatırım ve portföy yönetimi alanlarındaki finansal iştirakleri ile entegre bir finansal hizmetler grubu.

Beklenti ve Hedefler

Garanti BBVA iştiraklerinin iş süreçlerini entegre edebileceği bir sisteme ve böylece kaynaklarını merkezî olarak yöneterek operasyonel iyileşme sağlayabileceği bir web tabanlı ERP çözümüne ihtiyacı bulunuyordu. Böylece, zaman ve maliyet avantajından yararlanabilecek, verilerine daha hızlı ve lokasyon bağımsız bir şekilde erişebileceklerdi.

Bununla beraber artan iş hacmini yeni iştiraklerin sisteme hızlıca dahil edilmesi ile yönetebilmek ve ihtiyaca göre şekillendirilebilen esnek bir sisteme geçmek hedefleniyordu.

Kullanılan Çözümler ve Dijital Dönüşüm Hizmetleri ile Proje Uygulaması

Logo dijital dönüşüm hizmetleri ekibi ile proje sürecinde iştiraklerin mevcut yapısı incelendi ve yeni yapıya geçiş sürecinde özellikle satış, satın alma, finans tarafındaki ihtiyaçlar belirlendi. Analiz aşaması ardından iş süreçleri otomatize edilerek kurulumlar hızlıca tamamlandı. Yapılan uyarlamalarla birlikte verilerin daha doğru işlenmesi ve görüntülenmesi sağlandı. Bunun yanı sıra dijital dönüşüm sürecinde Logo e-Dönüşüm çözümleri kapsamında yer alan e-Fatura, e-Arşiv, e-Defter uygulamalarının entegrasyonları da yapıldı.

Proje Sonuçları ve Elde Edilen Faydalar
  • Garanti BBVA, Logo j-Platform proje süreci sonucunda temel ihtiyacı olan iştiraklerinin merkezi yönetilmesi ve tek yerden destek alınabilmesiyle verimlilik artışı elde etti. Satış, satın alma ve finans süreçlerinde operasyonel iyileşmelerle birlikte iş süreçleri de dijitalleşti.
  • Garanti BBVA’nın alanında ilk sayılabilecek projelerinde, ihtiyaçlara uygun çözümler sunularak başarıya ulaşılmasına katkıda bulunuldu.
  • Garanti BBVA iştiraklerinin bankacılık işlemlerinin otomatik olarak Logo j-Platform çözümüne aktarımı, standart dosya formatı uyumluluğuyla gerçekleştirildi.
  • e-Dönüşüm çözümlerinin başarılı entegrasyonu sayesinde, iş süreçlerinde dijitalleşme, verimlilik, optimizasyon, mevzuat değişikliklerine hızlı uyum, süreç yönetimi ve maliyet tasarrufu konularında kazanç sağlandı.

Tercih edilen ürünler

ON-PREMISE

Logo j-Platform

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.

Ürünü İncele
ON-PREMISE

Logo j-Platform

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.

Ürünü İncele

Diğer başarı hikayeleri

portakalbahcem.com, Logo Yazılım ERP çözümüyle büyüme hedeflerine ulaşıyor

Üç kuşaktır Finike’de tarımla uğraşan ailelerin yeni nesil üyeleri tarafından, geleneksel aile işi ile teknolojiyi buluşturmak üzere 2013 yılında faaliyete geçen portakalbahcem.com, narenciye başta olmak üzere Finike bölgesinin benzersiz lezzetlerini tüketicilerle buluşturuyor.

Mevsiminde yetiştirilmiş, dalından yeni koparılmış, taze ve sağlıklı ürünler sunan portakalbahcem.com, üretimden paketlemeye kadar her noktada, endüstriyel uygulamalardan uzak, tamamen tüketici odaklı ve butik bir yaklaşımla hizmet veriyor.

Beklenti ve Hedefler

Kurulduğu günden itibaren kurumsal teknoloji çözümleriyle işini geliştirmeyi hedefleyen portakalbahcem.com, manuel uygulamaları en aza indirerek iş süreçlerinde verimliliği artırmayı ve operasyonel maliyetleri azaltmayı amaçladı. Standart bir yazılımın ötesinde, sipariş yönetiminden muhasebeye, ürün sevkiyatından analiz ve raporlamaya kadar tüm süreçleri kapsayan bir çözüme ihtiyaç duydu. Bu doğrultuda portakalbahcem.com B2C ile veri entegrasyonu sağlayarak e-ticaret uygulamalarıyla doğrudan konuşabilen, süreçleri uçtan uca yönetebilen, ihtiyaca göre uyarlanabilen, abonelik altyapısının kurulmasını ve sağlıklı bir şekilde işlemesini sağlayabilen bir sistem kurmak üzere kapsamlı bir ERP çözümünü devreye almayı hedefledi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile Kurulan Kapsamlı ve Esnek Yapı

Belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda Logo Yazılım çözüm ortağı DNA ile iş birliği yapan portakalbahcem.com, Logo Netsis 3 Enterprise’ın merkezde konumlandığı bir sistem kurmak üzere 2020 yılında çalışmalara başladı. Logo Netsis 3 Enterprise’ın bünyesindeki Dinamik Kodlama gibi özelliklerle ve DNA’nın geliştirdiği ek uygulamalarla tüm sistem ihtiyaçlara göre uyarlandı.

B2C üzerinde oluşan müşteri siparişlerinin cari ve ödeme kayıtlarının otomatikleştirilmesi, ürünlerin gönderime hazır hâle gelmesiyle eş zamanlı olarak e-belgelerin tüm sistemde otomatik olarak tamamlanması, sipariş süreçlerinin entegrasyonu, kullanım amacına özel ekranların tasarlanması gibi müşteriye özel gereksinimler doğrultusunda uyarlamalar yapıldı.

portakalbahcem.com 2021 yılında genişleyen müşteri etkileşimleri ve artan iş hacmi doğrultusunda e-ticaret altyapısını da yeniledi. Logo Netsis 3 Enterprise’ın esnek yapısı sayesinde, bu yeni e-ticaret altyapısı için gerekli uyarlamalaryapılarak özellikle lojistik ve paketleme süreçleri ERP üzerinde yeniden yapılandırıldı.

İhtiyaca göre sürekli geliştirilebilecek bir sistem kuran portakalbahcem.com, devamlı müşterilerine yönelik bir abonelik sistemini yine Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde tasarlayıp hayata geçirdi.

Elde Edilen Faydalar
  • Kullanılan ERP yazılımı ile tüm veriler tek noktada toplanıp yönetilmeye başlandı; böylece uçtan uca izlenebilirlik sağlanarak verimlilik artırıldı.
  • Etkili veri analizi sayesinde ürün fiyatlandırma, sipariş takibi, malzeme yönetimi, depolama maliyeti, sonraki yılın hasadının planlanması gibi konularda daha etkili kararlar alınmaya başladı.
  • Özellikle mevsimsel ürünlerin hangi hasat döneminde veya hangi olgunluk evresinde daha çok tercih edildiği gibi verilere ulaşmak mümkün oldu ve üretim daha sağlıklı planlanabilir hâle geldi.
  • Muhasebeden depoya, satış tahminlemeden bahçe planlamasına kadar tüm süreçlerde veriye dayalı analizler yapılmaya başladı. Böylece yatırım planları da daha sağlıklı hâle geldi.
  • Kurulan merkezî yapı sayesinde verilere anlık erişim sağlandı, karar alma süreçleri hızlandı.
  • B2C entegrasyonu kurularak ERP ile e-ticaret sistemleri arasında kesintisiz veri akışı sağlandı.
  • Ambalaj ve sevkiyat süreçlerinin ERP üzerinden yönetilmesiyle sevkiyatta hata oranları azaldı. Bu sayede müşteri memnuniyetinde ve tekrar siparişlerde artış gözlemlendi.
  • Günlük sipariş sayısı fark etmeksizin, siparişin sisteme düştüğü andan itibaren sevkiyata kadar tüm süreçler sorunsuz yönetilebilir hâle geldi.
  • Çalışanların sistem üzerinden bilgi paylaşımı sayesinde iş süreçleri daha koordineli bir şekilde yürütülmeye başladı.
  • e-Dönüşüm entegrasyonuyla muhasebeleştirme süreçlerinde otomasyon elde edildi.
  • Sarf malzemeleri ve fire oranlarının veriye dayalı analizi sonucunda operasyonel maliyetler düşürüldü, kârlılık arttı.
  • Sipariş ve satış raporlarının anlık alınmaya başlamasıyla kampanya planlama gibi süreçler hız kazandı.
  • Portföye yeni eklenen ürünlerin sisteme entegrasyonu kolaylaştı.

Devamını Oku
Gürsoy Tarımsal Ürünler, Logo Netsis 3 Enterprise ile operasyonlarında verimliliği %80 artırdı.

Gürsoy Tarımsal Ürünler, fındığın ana vatanı Karadeniz'de, 1933'ten beri en kaliteli, doğal ve işlenmiş fındıkları Türkiye'ye ve dünyaya sunuyor.

Ordu’da faaliyetlerini sürdüren Gürsoy Tarımsal Ürünler, küresel ticaretteki gelişmeleri yakından takip ederek üretim sistemlerine yansıtıyor. Müşteri odaklı bir üretim ve satış politikası ile çalışan Gürsoy Tarımsal Ürünler, Türkiye'nin ve dünyanın en büyük gıda markalarının ve dağıtıcılarının tedarikçisi konumunda bulunuyor.

BEKLENTİ VE HEDEFLER

Gürsoy Tarımsal Ürünler, tüm iş ve operasyon süreçlerini entegre bir yapıda yöneterek verimliliği artırmayı, elde ettiği zaman ve maliyet tasarrufu sayesinde de büyüme hedeflerine odaklanabilmeyi amaçlıyordu. Bunun için üretim planlama başta olmak üzere tüm operasyonların verimli bir şekilde işlemesi, hataların azaltılması ve etkin stok takibi önceliklendirildi. Ek olarak izlenebilirliği kolaylaştırma, raporlama ve karar alma süreçlerini hızlandırma konuları da proje hedefleri arasında yer aldı. Artan iş hacmini yönetebilecek üretim, satın alma ve sevkiyat yönetimi çözümlerine de ihtiyaç duyuldu. Tüm bu süreçlerin etkin bir şekilde merkezî olarak yönetimini sağlamak üzere kurumsal ölçekte bir teknoloji çözümünün devreye alınması hedeflendi.

LOGO NETSİS 3 ENTERPRISE İLE TERZİ İŞİ BİR ÇÖZÜM

Gürsoy Tarımsal Ürünler, standart bir kurumsal teknoloji çözümünden beklenenin çok ötesinde, işletmenin üretim sürecine, gıda sektörüne özgü gereksinimlere ve iç operasyonlarının işleyişine uygun olarak tasarlanmış ve özelleştirilebilir ekranlara, raporlara ve adımlara ihtiyaç duyuyordu. Logo Yazılım iş ortağı SUMO iş birliğiyle, öncelikle muhasebeden finansa, üretimden planlamaya, satın almadan sevkiyata kadar tüm adımlar detaylı olarak analiz edildi ve yerinde incelemeyle uçtan uca bir proje kurgulandı.

Logo Netsis 3 Enterprise çözümünün uyarlanabilir yapısı sayesinde, SUMO özelleştirilmiş ekranlarla üretim süreçleri otomasyonlarını tasarladı. Böylece Gürsoy Tarımsal Ürünler’in ihtiyaç duyduğu birçok özelliği, firmanın işleyişine en uygun şekilde kullanabilmesine imkân sağladı. Firmada üretim safhaları, giren-çıkan yarı mamuller ve son ürünler standart reçeteli üretimden farklı olduğu için terzi işi bir çalışma gerçekleştirildi. Özellikle de iç operasyonel işleyiş, izlenebilirlik, süreç akışı adımlarında detaylı çalışmalar yapıldı ve firmanın ihtiyaçları eksiksiz karşılandı.

ELDE EDİLEN FAYDALAR
  • ERP altyapısı, Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde uyarlanmış çözümlerle yenilendi, üretim daha hızlı ve verimli planlanmaya başlandı.
  • Üretim planlamadan satışa, stok kontrolünden sevkiyata tüm operasyonlarda verimlilik %80 arttı.
  • Mamullerin içeriğine ve işlem görme ihtiyacına göre üretim sıralamalarındaki kullanımlarına ilişkin düzenlemeler yapıldı. Böylece ham madde seçiminden başlayarak tüm süreçlerde doğruluk payı arttı, kayıplar azaldı, ham madde ihtiyacı daha erken tespit edilebilir hâle geldi, stok takibi kolaylaştı. Tüm bu gelişmelerle stok doğruluk oranı %60 arttı.
  • Departmanlar arası iletişimin artması ve üretim planlamanın daha etkin hâle gelmesiyle müşteri iletişimi ve satış süreçlerinde iyileşme sağlandı.
  • Farklı departmanların süreçlerinin konsolide edilmesiyle zaman ve kaynak tasarrufu elde edildi.
  • İş süreçleri standartlaştırıldı, hızlandırıldı ve uçtan uca iyileştirildi, böylece tüm adımlar izlenebilir ve raporlanabilir hâle geldi.

Devamını Oku
HEAŞ, artan iş hacminin yönetiminde Netsis 3 Enterprise ile verimlilik sağladı

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın Meydan Otoritesi olarak faaliyet gösteren HEAŞ, farklı noktalardaki verileri tek merkezde toplamak ve bu sayede hem veri güvenilirliğini artırıp hem de iş süreçlerini daha etkili bir şekilde yönetmek üzere Logo’nun Netsis 3 Enterprise kurumsal kaynak planlama (ERP) çözümünü tercih etti

Devamını Oku