facebook

Kendal Elektrik, Logo Yazılım Depo Yönetim Sistemi’ni seçerek üretim kayıplarını %90 azalttı

Kendal Elektrik’in Logo Yazılım Depo Yönetim Sistemi çözümü sayesinde kazandığı verimliliğin bütün üretim sürecine nasıl yansıdığına siz de tanıklık edin.

1998 yılından bu yana elektrik malzemeleri sektörünün önemli oyuncularından biri olan Kendal Elektrik, 22.000 metrekarelik tesisinde 150 çalışanıyla birlikte sektörde ilklere imza atmayı sürdürüyor. Otomasyona dayalı makine parkurlarında dünya standartlarında üretim yapan şirket LED ampuller, paneller, spotlar, projektörleri de kapsayan geniş bir ürün yelpazesiyle hizmet veriyor.

Beklenti ve Hedefler

Kendal Elektrik, giderek büyüyen iş hacmini daha verimli yönetmek üzere, kullanmakta olduğu Logo Netsis ERP çözümüyle entegre bir depo yapısı kurmayı hedefledi.Ham madde ve ürün stoklarına ilişkin güncel ve güvenilir veriler sunan, ERP ile eş zamanlı çalışan uçtan uca bir çözüm arayışındaki Kendal Elektrik, bütün depo süreçlerini Logo Yazılım Depo Yönetim Sistemi çözümüne taşımaya karar verdi.

Uçtan Uca Depo Yönetimi

Kendal Elektrik, farklı iş süreçlerine göre uyarlanabilen Logo Yazılım Depo Yönetim Sistemi çözümünü kullanarak üretim sürecini de kapsayan bir yapı kurmak üzere çalışmalara başladı.

Sistemin sunduğu esnek yapı sayesinde, şirketin ihtiyaçları doğrultusunda üretim, mal kabul, sevkiyat, sayı, stok takibi, lokasyon takibi, planlama, iş emri atama, raporlama gibi farklı modüller devreye alındı.

El terminalleri üzerinden kullanılan Logo Yazılım Depo Yönetim Sistemi çözümü sayesinde, anlık verilerle desteklenen, daha dinamik bir depo sistemi kuruldu.

Elde Edilen Faydalar
  • Logo Yazılım Depo Yönetim Sistemi çözümünün farklı modülleriyle sayım, stok takibi, sevkiyat, mal kabul, raf besleme, depolar arası transfer, paketleme, iade gibi tüm depo operasyonları uçtan uca ve tek noktadan yönetilmeye başladı.
  • Güçlü ERP entegrasyonuyla ham maddeden üretime ve satışa kadar tüm veri organizasyonu sistem üzerinden yapılabilir hâle geldi.
  • Üretim ile depo arasındaki iletişimin güçlenmesi ve üretimde süreçlerin daha kontrollü şekilde yürütülmesiyle kayıplar %90, maliyetler %70 oranında azaldı.
  • Maliyetlerin azalması ve süreçlerin hızlanmasıyla depo operasyonlarında %98 verimlilik artışı sağlandı.
  • Depo operasyonları daha hızlı yürütülebilir hâle geldi, el terminali kullanımıyla daha dinamik bir sistem kuruldu.
  • Sistemin ihtiyaca göre uyarlanabilir yapısı sayesinde operasyon süreçlerindeki değişikliklere hızla ve iş akışını bozmadan uyum sağlamak mümkün hâle geldi.
  • Planlama, personel atama, FIFO ürün toplama ve sevkiyat paketleme gibi alanlara ilişkin sorumlulukların sistem üzerinde ayrıştırılmasıyla sevkiyatlar daha kontrollü yapılabilir oldu.
  • Çözümün ham madde depolama, üretim ihtiyaçlarına göre besleme, kalite kontrol yapısı sayesinde, pek çok farklı ürün varyantı bulunmasından kaynaklanan yanlış ürün hazırlığı, ürünlerin karıştırılması gibi hatalar engellendi.
  • Adres takibi ve sevkiyat süreçlerinde doğruluk oranları arttı.
  • Hatalı ürün veya yanlış sevkiyatın engellenmesiyle zaman ve iade maliyeti azalırken müşteri memnuniyeti arttı.
  • Detaylı raporlama özelliğiyle envanter çok daha net görülebilmeye başladı.
  • Görev dağılımlarının sistem üzerinden yapılmasıyla personel performansı doğrudan izlenebilir hâle geldi.
  • Sistemin uçtan uca izlenebilir olması, sorunların erken evrede ve kök nedenlere erişilerek çözülmesini sağladı.
  • Logo Yazılım tarafından yapılan düzenli güncellemelerle depo performansında kesintisiz artış gözlemlendi.

Tercih edilen ürünler

ON-PREMISE

Logo WMS Platform

Logo WMS Platform, büyük ve orta ölçekli işletmelerde bütünleşik ve otomatize depo yönetimi sağlayarak maliyetleri düşürürken süreçlerin etkili kontrolünü, kârlılığı ve verimliliği artırıyor.

Ürünü İncele
ON-PREMISE

Logo WMS Platform

Logo WMS Platform, büyük ve orta ölçekli işletmelerde bütünleşik ve otomatize depo yönetimi sağlayarak maliyetleri düşürürken süreçlerin etkili kontrolünü, kârlılığı ve verimliliği artırıyor.

Ürünü İncele

Diğer başarı hikayeleri

İtal Makina, depo yönetimi süreçlerinde Logo Neon ile uçtan uca verimlilik elde etti

1990 yılında kurulan İtal Makina, Gebze’de toplam 7.000 metrekarelik iki ayrı deposu ve 10 bini aşkın ürün kalemiyle, tarım ve bahçe makineleri ile bunların yedek parça ve aksesuarları alanında faaliyet gösteriyor. İtal Makina, ürün ve kalem sayısının artmasıyla birlikte insan kaynaklı stok ve sevkiyat hatalarının çoğalması sonucunda, kullanmakta olduğu Tiger 3 ERP çözümüyle tam entegre çalışan Logo Neon depo otomasyon çözümüne geçti. Şirket, bu çözüm sayesinde depo yönetimi süreçlerini iyileştirdi ve sevkiyatlarında yüzde 99’a varan başarı oranı elde etti.

Devamını Oku
Spor Dünyası, Logo Depo Yönetim Sistemleri ile personel sayısını yarıya indirirken iş verimliliğini iki kat artırdı

Spor malzemelerinden küçük ev aletlerine kadar pek çok farklı ürün ailesinin ithalat ve satışını yapan Spor Dünyası, 30.000 metrekarelik deposunda 10.000 kalem ürün barındırıyor. Spor Dünyası, bu geniş alanda ve yüksek hacimli iş süreçlerinde insan kaynaklı sevkiyat sorunlarını önlemek üzere kendisine ait bir depo otomasyonu çözümüne ihtiyaç duydu. Uzun yıllardır Logo çözümlerinden yararlanan şirket, kullanmakta olduğu Tiger 3 ERP çözümüyle de tam entegre çalışan Logo depo otomasyon çözümüne geçti. Spor Dünyası, bu çözüm sayesinde depoda çalışan insan kaynağını yarı yarıya azaltırken iş süreçlerinde verimliliği iki kat artırmayı başardı.

Devamını Oku
MOPAŞ, depo ve sevkiyat süreçlerini Logo Depo Yönetim Sistemleri ile yöneterek müşterilerine daha kaliteli hizmet sunuyor

1996 yılında kurulan MOPAŞ, halen İstanbul, Kocaeli ve Yalova’da 105 mağazası ve yaklaşık 3 bin personeliyle tüketicilere hizmet veriyor. Perakende sektörünün önde gelen markalarından olan MOPAŞ’ta tüm stok ve sevkiyat süreçleri 15 bin metrekarelik lojistik merkezi üzerinden gerçekleştiriliyor. Bu merkezde devreye alınan Logo Depo Yönetim Sistemleri çözümüyle, stok kontrolünden ürün sevkine ve sayımına kadar tüm süreçler en verimli şekilde yönetiliyor ve daha iyi hizmet kalitesiyle daha yüksek düzeyde müşteri memnuniyeti elde ediliyor.

Devamını Oku