facebook
Satış PazarlamaDijital Pazarlama

Sosyal medyanın gücünü kullanın: Facebook reklam verme rehberi

Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir

Facebook reklam verme süreci, reklam türünü belirleme, hedef kitleyi seçme, bütçe ve süre ayarlama, teklif verme, görsel seçimi, metin ve bağlantı seçimi ve sipariş verme adımlarından oluşur. Bu adımları takip ederek Facebook reklamlarınızı kolayca oluşturabilir, hedef kitlenize uygun şekilde yayınlayabilir ve performansınızı arttırabilirsiniz.

İçindekiler

1. Facebook reklam verme aşamaları

2. Reklam türü belirleme

3. Hedef kitleyi belirleme

4. Reklam hesabı, bütçesi ve süresini ayarlama

5. Teklif verme / Ücretlendirme

Tüm dünyada ve ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya platformlarının başında gelen Facebook, kullanıcı sayısı göz önünde bulundurulduğunda internette reklam vermenin en etkili yollarından biri. İster şirket markanızı, ister ürün ve hizmetlerinizi hedeflenebilir kitlelere tanıtmak için bu imkanı kullanabilirsiniz. Basit ve kazançlı bir sistem olan Facebook reklamlarını bu rehber yazımız sayesinde yakından tanıyabilirsiniz.

Facebook reklam verme aşamaları

Büyüklüğü tartışılmayan nadir platformlardan biri olan Facebook,  ister küçük olsun ister büyük, tüm markalara kapılarını açıyor. Üstelik Facebook reklam verme nasıl olur sorusunun cevabı sadece 7 aşamadan oluşur. Bu aşamalar; reklam türünü belirleme, hedef kitlesini belirleme, reklamın bütçe ve süresini ayarlama, teklif verme ve ücretlendirme ayarları yapma, görsel seçimi yapma, metin ve bağlantı seçimlerini belirleme ve sipariş verme şeklindedir.

Reklam türü belirleme

Facebook ekranında sağ üst tarafta bulunan aşağı yönündeki ok ikonuna tıklayın ve açılan menüde reklam oluştur seçeneğini tıklayın. Karşınıza açılan reklam türleri bulunur ve bir sonraki aşama için bu türlerden seçim yapmanız gerekir.
Reklam türleri, bir Facebook sayfası, uygulama vs gerektirdiği için bunlara sahip değilseniz edinmelisiniz. Reklam türleri; sayfa gönderisiyle etkileşim, sayfa beğenmeleri, internet sitesine tıklamalar, internet sitesi dönüşümleri, uygulama yüklemeleri, uygulamayla etkileşim, etkinlik yanıtları, video görüntülemeleri ve teklif alımlarıdır.

Hedef kitleyi belirleme

Reklam türünü seçtikten ve devam butonuna tıkladıktan sonra reklamınızı kimlere göstermek istediğinizi belirlemelisiniz. Bu aşama en çok önemsenmesi gereken kısımdır. Çünkü hedef kitlenin sınırları doğru belirlediğinde reklam performansı artacaktır. Hedef kitleyi belirlerken konumlar, yaş, cinsiyet, diller, ilgi alanları, davranışlar ve bağlantılar bölümleri düzenini oluşturduktan sonra hedef kitle tanımı üzerinden hedef kitle detaylarınızı görebilir ve hedef kitlenize uygun olarak belirlenen  potansiyel erişim sayısını görebilirsiniz.

Reklam hesabı, bütçesi ve süresini ayarlama

Bu alanda hesap ülkesi, para birimi, saat dilimi, reklam seti adı, bütçe, plan kısımlarını doldurup reklama ayıracağınız bütçeyi, reklam süresini ve reklam setini tanımlamış olursunuz. Reklam için sınırlı bütçeniz varsa toplam bütçe seçeneğini seçmelisiniz. Toplam bütçeyi seçmeniz durumunda sadece belirli bir tarih aralığını seçme şansınız olur. Bu noktada zamandilimi seçeneği çok önemlidir.

Zaman diliminizi daha sonradan değiştirmek için yeni reklam hesabı gerekli olur. Önceden reklam hesabınız varsa, zaman dilimini Türkiye’ye göre ayarlayabilmek için pasifik zaman dilimine göre yani GMT-8’e göre ayarlamalısınız. Ayarlama yaparken kış saati-yaz saati farklılıklarını göz önünde bulundurmalısınız.

Örneğin reklamınızı Türkiye yaz saati doğrultusunda saat 15.00’da vermek istiyorsanız, reklam saatinizi 11 saat önceye, yani 04.00 (AM) şeklinde ayarlamalısınız. İlk defa hesap oluşturmanız durumunda Europe/İstanbul seçeneğini seçtiğinizde zaman dilimi otomatik olarak ayarlanacaktır. Bu ayarlamaları yaptığınız bölümün sağında reklamınızın tahmini olarak günlük erişim sayısını görmeniz mümkündür.

Teklif verme / Ücretlendirme

Reklam için ayırdığınız bütçeyi nasıl harcayacağınıza bu bölümdeki teklif verme ve ücretlendirme kısımlarını düzenleyerek karar verebilirsiniz. Teklif verme kısmında, reklamınızı sayfa beğenmeleri tıklamalar gibi kriterlere göre optimize edebilirsiniz. Ücretlendirme kısmında ise, gösterim başına 30 kuruş ücret vermek gibi ödeme kriteri belirleyebilirsiniz.

Görsel seçimi

Facebook reklamlarında kullanıcılar ilk olarak görsel ile karşılaşacağı için dikkat çekici ve kaliteli görsel olması önemlidir. En fazla 6 görsel yükleyebilirsiniz. Görselin fazlalığı istatistikleri değerlendirmenizi sağlar. Örneğin en az etkileşim alan görseli tespit ederek yayından kaldırdığınızda reklam performansınızı arttırabilirsiniz. Görsellerin boyutunun reklamın yer alacağı konuma göre genellikle 1080×1080 veya 1.200×628 olması önerilir. Görselin boyutlarının farklı olması durumunda  yeniden konumlandırma özelliğinden yararlanarak düzenleyebilirsiniz. Görselin en fazla yüzde 20’lik kısmında yazı bulunabilir.

Metin ve bağlantı seçimi

Bu alan kullanıcının yönlendirileceği bağlantıyı seçeceğiniz ve reklamınızın ön izlemesini görüntüleyebileceğiniz alandır. Metin kısmı yani açıklama kısmı, en fazla 90 karakterden oluşabilir. Reklamda gözükecek olan sayfa başlığı, en fazla 25 karakterden oluşmalıdır. Bu alandaki açılacak görünüm kısmı, reklam tıklandığında kullanıcının yönleneceği alanın (zaman tüneli, fotoğraflar vs) seçilebildiği alandır. Bu alandaki sağ kısımda bulunan  haber kaynağı, mobil haber kaynağı ve sağ sütun seçenekleri, reklamın nasıl göründüğünü anlamanızı ve hangi alanda gösterilip gösterilmeyeceğini tercih etmenizi sağlar. Örneğin reklamınızın haber kaynağı dışında bir alanda gözükmesini istemiyorsanız  mobil haber kaynağı ve sağ sütun sekmelerinin sağındaki kaldır butonuna tıklamalısınız.

Siparişi tamamla

Düzenlemelerinizi yaptıktan sonra siparişi gözden geçir seçeneğine tıklayarak son kontrolleri yapabilirsiniz. Daha sonra sipariş ver seçeneğini seçerek ödeme sayfasına geçiş yapabilirsiniz. Ödeme bilgisi düzenlemesinin ardından gönder butonuna  tıklayıp ödemeyi gerçekleştirebilirsiniz. Facebook reklam ekibi, Facebook şartlarına uymayan bir durum olmaması haline olumlu olarak değerlendirilip yayına alır ve  size hem e-posta yolu ile hem de Facebook bildirimi ile yayını haber verir. Bu aşamadan sonra Facebook Reklam Yönetimi sayfasından rapor ve istatistikleri gözlemleyerek reklam performansınızı arttırmanız gereklidir.

Facebook reklam verme avantajları

Verdiğimiz teknik bilgiler ile Facebook üzerinden reklam vererek daha çok müşteriye az işlem yaparak ulaşmanız mümkündür. Reklamlarınızı milyonlarca kullanıcı olan Facebook üzerinden vermenizin en önemli avantajları, diğer internet reklam seçeneklerine kıyasla daha ucuz ve daha esnek olması, yerel piyasaya uygunluğu, daha fazla yerel müşteriye ulaşma imkanı sunması, promosyon içerikli reklamlara olanak tanıması ve kitleyi özel olarak belirleyebilme olanağı tanımasıdır.

22.03.2019
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.