Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
Satışta başarı için müşterilerinizi tanıyın, tedarikçi seçimine dikkat edin ve satış kanallarını gözden geçirin. Müşterilerinizin demografik özelliklerini ve alışkanlıklarını analiz ederek pazarlama stratejilerinizi geliştirmelisiniz. Tedarikçilerinizi seçerken kalite, referanslar ve dürüstlük gibi kriterlere dikkat edin. Farklı satış kanalları kullanarak müşteriye ulaşın ve ürün/hizmetinize uygun kanalları belirleyin. Tanıtım faaliyetleriyle ürünlerinizi daha geniş kitlelere ulaştırarak satış başarınızı artırabilirsiniz.
İçindekiler
1. Her şey satışta başarı için!
2. Müşterilerinizi yakından tanıyın
3. Tedarikçi seçimine dikkat edin
4. Satış kanallarını gözden geçirin
5. Tanıtım olanaklarına odaklanın
İşletmeler için satış en önemli iş kalemlerinden biri. Daha önce Logo Blog’da satış başlığını içeren pek çok makale yayımladık. Bu dosyamızda ise genel hatlarıyla satışta başarı için dikkat edilmesi gerekenleri aktarıyoruz.
Her boyutta işletme için yıllık hedefleri arasında satış artırma önemli bir yer tutuyor. Verimlilik ve kârlılık artışı için en önemli anahtarlardan biri olan satışta başarı için birkaç önemli konunun üzerinden geçmek istiyoruz. Bu dosyamızda anlattıklarımızın yanı sıra, paragraf aralarında yer alan diğer Logo Blog yazılarına yönlendirmelerimizi de takip etmenizi öneriyoruz.
Binbir emek ve maliyetle geliştirdiğiniz ürünleri kimlerin aldığını aşağı yukarı biliyorsunuz elbette. Fakat müşterilerinizi ne kadar tanıyorsunuz? Ne kadarı birey, ne kadarı şirket; ne kadarı kadın, ne kadarı erkek? Gençlerin, yaşlıların, evlilerin, bekarların yoğunluğu ne kadar? Peki ya hangi gelir grubundan müşterileriniz var?
Bu sorulara doğru yanıtlar verebilmek ürün veya hizmetlerinizi satarken de geliştirirken de önemli farklar yaratacaktır. Üstelik tek seferlik değil, sürekli olarak takip etmeniz gereken veriler bunlar. Müşterileriniz hakkında sahip olduğunuz bilgi ne kadar detaylıysa, pazar hakkında fikriniz de o kadar zenginleşecektir.
Bu yüzden müşterilerinizi daha iyi tanımaya, temel olarak yukarıdaki soruların cevabını bulmaya dönük iletişim faaliyetlerini sürdürmenizde büyük fayda var.
Ürün kalitesinde belirleyici faktörlerden biri, şüphesiz ki hammaddenin ne kadar iyi olduğu. Bu yüzen şirketinizin mal ve hizmet aldığı kişi ve kuruluşları belirlerken özenli olmalısınız.
Tedarikçi seçiminde temelde dikkat etmeniz gereken kriterleri şöyle sorularla sıralayabiliriz: Piyasadaki bilinirliği nasıl? İşiyle ilgili bilgi ve birikimi ne düzeyde? İyi referanslara sahip mi? Sahip ve yöneticileri dürüst insanlar olarak biliniyor mu?
Ürününüzün kalitesini, tedarikçinin kalitesi belirler. Bu sebepten, seçimlerinizde azami dikkat göstermelisiniz.
Elbette tedarikçilerinizle ilişkinizin durumunu, sizin onlara davranışlarınız da etkiler. Yakın iletişim kuruyor musunuz? Ödemelerinizi aksatmadan ve zamanında yapıyor musunuz? Verdiğiniz satın alma sözlerini yerine getiriyor musunuz?
Bunlar da sizin cevaplamanız gereken önemli sorular. Özellikle ülkemizdeki ticaret kültüründe söze güven son derece önemli bir değer ve buna dikkat etmek başlıca prensiplerinizden biri olmalı.
Aşağıda bağlantısını paylaştığımız makalemizde satış kanalları konusunda detaylı bilgiyi okuyabilirsiniz. Burada size hatırlatmak istediğimiz şey ise satış kanallarının farklılığına odaklanmanız. Satış kanalları, ürün ve müşteriye göre ağırlık farkı gösterebilir.
Sunduğunuz hizmete veya ürüne göre satış kanallarınız çeşitlilik gösterebilir. Örneğin bir market sahibiyseniz çoğunlukla müşteriniz dükkanınıza geliyordur. Fakat bununla birlikte telefonla da satış yapabilirsiniz. Arandığında hemen cevap verebileceğiniz biçimde, meşgul çalmayacak bir santraliniz, sipariş alacak görevliniz, teslimat yapacak kuryeleriniz olmalı. Ürüne göre satış kanalını kurgulayıp buna uygun yatırım yapabilirsiniz.
İnternetten satış yapmak da bir başka önemli satış kanalı olarak öne çıkıyor. Ürün ve hizmetlerinizi internet üzerinden satmak adına yapmanız gerekenler de yine Logo Blog’da detaylı biçimde işlediğimiz konular arasında yer alıyor.
Sahip olduğunuz satış kanallarını ürün/hizmet ve müşterilerinizi göz önünde bulundurarak tekrar değerlendirip gerekirse yeni kanal yatırımları yapmalısınız. Satış başarısı için kanal olmazsa olmaz bir kriter.
Müşterinizi yakından tanıdınız, ürün ve hizmetlerinizi ortaya koymak için çalıştığınız tedarikçileri daha iyi seçtiniz, satış kanallarınızı gözden geçirip yenilediniz; satışta başarı için bunlar yetti mi? Elbette hayır! Ürün ve hizmetlerinizi, satış kanallarınızla birlikte daha fazla müşteri adayına ulaştırmanız için tanıtım yapmanız gerekiyor.
Tanıtım faaliyetlerinde elbette temel belirleyici, ayırabileceğiniz bütçe olacaktır. TV ve gazete reklamı vermek sizin için yüksek bütçeler anlamına geliyorsa internet reklamlarını değerlendirebilirsiniz. Bu konuda detaylar için “Reklam ve Tanıtım Nedir, Nasıl Yapılır?” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.