facebook
Satış Pazarlama

İzinli pazarlama nedir, izinli pazarlama özellikleri nelerdir?

Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir

İzinli pazarlama, tüketicilerin kendi izinleri doğrultusunda paylaştıkları kişisel bilgilerin pazarlanmasıdır. Seth Godin'e göre, izinli pazarlamanın beş aşaması vardır. Bu yöntem, müşteriyle kaliteli iletişim kurmayı ve satışları artırmayı hedefler. İnternet, e-posta ve sosyal medya gibi araçlarla izinli pazarlama etkili bir şekilde uygulanabilir. Bu yöntem, hem kurumlar hem de müşteriler için birçok avantaj sunar.

İçindekiler

1. İzinli pazarlama nedir?

2. İzinli pazarlama özellikleri

3. İzinli pazarlama örnekleri

4. İzinli pazarlamanın dezavantajı var mı?

Türkiye’de de mobil pazar giderek büyürken, spam SMS’in sorun haline dönüşmesinin ardından izinli pazarlama sistemi gündeme gelmiş durumda. Reklamcılık sektörünün tam tersi bir yaklaşım izleyen izinli pazarlama (Permission Marketing), çoğu kişi tarafından tavsiye edilmekte ve pazarlama döngüsü içinde bir klasik haline geldi. Elbette her yöntemde olduğu gibi avantajlar ve dezavantajlar mevcut. İzinli pazarlama hakkında bilmeniz gereken bu yazımızda.

İzinli pazarlama nedir?

İzinli pazarlama; tüketicilerin kendi izinleri doğrultusunda (anket, üyelik bilgileri) paylaştıkları kişisel bilgilerinin ilgi ve ihtiyaçlar yönünde pazarlanması çalışmalarıdır.

Yabancıları dosta dostları müşterilere çevirmeyi ve bu sayede marka sadakati geliştirmeyi hedefleyen bu pazarlama konseptinin öncüsü Seth Godin’dir. 1999 yılında ortaya çıkan yaklaşımda, izin beş aşamalıdır: Serum takma, puan, kişisel ilişkiler, markaya duyulan güven ve durumsallık. 

Serum takma benzetmesi doktorların ilacı uygulamadan önce yazılı izin alması nedeniyle yapılmıştır. Bu aşamaya kredi kartı için verilen otomatik ödeme talimatı verilebilir. Bir ödül sistemi olarak da kullanılan puan sistemine örnek olarak bankaların kredi kartı ile bedava uçuş puanı kazandırmasını verebiliriz.

Üçüncü izin seviyesi kişisel ilişkiler, tüketicide temel davranış değişiklikleri yapmayı hedefleyen işletmeler için önemlidir. Bu aşama müşteriyi serum takma izni seviyesine terfi ettirme şansı sunar. Örneğin bir doktor veya avukat, riskli bir mesleği olduğundan bireysel izne ihtiyaç duyar. Marka güveni deneme yanılma metoduna dayanan gerçekçi bir stratejidir.

İzinli pazarlama özellikleri

Godin’e göre, izinli parlamanın üç belirgin özelliği vardır: Öngörülen, kişisel ve uygunluk. Bu doğrultuda izinli pazarlama yöntemi ile müşteriyle buluşmak isteyen kurum ve kuruluşların, izleyebilecekleri beş temel adım şöyledir:

  • Ödül vaat edilerek gönüllülük sağlanır.
  • Tüketici ilgiliyse ürün hakkında detaylı bilgilendirme yapılarak tüketici eğitilir.
  • Tüketicinin verdiği izni ilerletmek için ödül sistemi pekiştirilir.
  • Tüketiciden daha çok bilgi almak için ek ödüller önerilir.
  • Zamanla tüketicinin iznine dayanarak satın alma davranışı kara dönüştürülmeye çalışılır.

Bir pazarlama faaliyetinin izinli pazarlama olarak değerlendirilebilmesinin koşulu, tüketicinin izninin alınması ve tüketicinin bu kurumdan gelecek olan mesajları bekliyor olmasıdır. İzinli pazarlamanın diğer pazarlama yöntemleriyle olan önemli farkı tüketiciye rahatsız edici şekilde yaklaşmamaktır. Dikkat çekmek için rahatsız edici yöntemlere başvurmayarak, tüketicilerin duyarlılıkları konusunda sorgulama yapması nedeniyle bu yöntem hem kullanıcı hem satıcı için faydalı bir alışverişle sonuçlanmış olur.

İzinli pazarlamanın kurumlara sağladığı avantajlar; takip edilebilir ve ölçümlenebilir sonuçlar alınması, bütçenin daha efektif kullanılması, müşteriyle daha uzun soluklu iletişim kurulması, yeni satışlar için fırsat sunması ve daha yüksek satış rakamlarına ulaşılabilmesidir. Müşteri için avantajları ise; ilgi alanlarındaki gelişmeleri özel teklif ve fırsatlar ile öğrenerek yararlı içeriklerle karşılaşmasıdır.

İzinli pazarlama örnekleri

İzinli pazarlamanın en rahat yapılabildiği alanlardan biri internettir.  En sık kullanılan araçlar; e-posta, bloglar, facebook gibi sosyal paylaşım siteleri, web seminerleri ve forumlardır. Binlerce kurum tarafından en sık kullanılan ve en etkili yöntem e-posta göndermektir. İzinli pazarlamada sadece opt-in (kayıtlı) e-mail adreslerine mail gönderilir. Aksi halde spam mesajları oluşur ki istenmeden gönderilen e-mailler müşteriye göre değersizdir.

İzinli pazarlama örnekleri olarak bir kozmetik mağazasının müşterisinden izin alarak müşteri abone kartı oluşturması ve özel günlerde indirim olanakları sunması gösterilebilir.

İzinli pazarlamanın dezavantajı var mı?

İzinli pazarlamada zaman gereklidir. Başlangıçta izinli pazarlama havuzu çok kalabalık olmasa da gün geçtikçe artış gösterecektir. Bu durum izinli pazarlamanın dezavantajı sayılabilir.

18.02.2019
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.