Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
Pazarlama stratejisi belirlerken öncelikle pazarlama, fiyat, kampanya, reklam analizi yapılmalı, hedef kitlenin davranışları incelenmeli ve rekabet durumu değerlendirilmelidir. Hedef kitlenin kimlerden oluştuğu, internet kullanım alışkanlıkları, medya tercihleri ve beklentileri göz önünde bulundurularak hedef pazar ve rekabet analizi yapılmalıdır. Pazarlama planı oluşturulurken ürünün cazibesi, fiyatlama politikası, kampanya planı ve reklam araçlarının amaca uygunluğu gibi unsurlara dikkat edilmelidir. Reklam ve tanıtım faaliyetleri ise doğru kanallar aracılığıyla hedef kitleye ulaşarak başarılı satışa olanak tanır. Müşteri şikayetlerinin çözümü, müşteri memnuniyetini artırmak adına önemlidir.
İçindekiler
1. Hedef pazar ve rekabet çalışması
2. Pazarlama planı kontrol listesi
3. Reklam ve tanıtım faaliyetleri
Pazarlama stratejisi her boyutta şirket için en önemli görevlerden biri sayılır. Bu yüzden pazarlama departmanınızın işleyişinde yol gösterici bir rehber niteliği yaşıyacak olan pazarlama planı yaklaşımını kesin biçimde belirlemelisiniz. Bu rehber yazımızda sizlere pazarlama yaklaşımı belirlemenin en temel ipuçlarını aktarıyoruz.
Firmanın uzun soluklu olup hedeflere ulaştırması için pazarlama, fiyat, kampanya, reklam analizinin yapılması ve pazardaki rekabete hakim olunması gereklidir. Pazarlama planı yaparken hedef kitlenin davranış modellerini incelemeniz, pazar çalışması yapmanız gereklidir. Pazarın durumunu ve rekabet durumunu anlayabilmek için şu soruları cevaplamalısınız:
Kişi ya da kurum kim olursa olsun müşteri, ödeme yaptığı için ikna edilmesi gereklidir. Bireylere satış yaparken; yaş, cinsiyet, bilgi seviyesi, meslek, gelir seviyesi, din, yaşam tarzı, satın alma alışkanlıkları ve demografik özellikler gibi değişkenler dikkate alınmalıdır. Kurumlara satış yaparken ise; sektörleri, satış rakamlarının seviyeleri ve diğer belirleyici özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır.
Hedef kitlenize hakim olmanız pazarlama stratejisi belirlemeniz için önemlidir. Hedef kitlenizi tanımlamak için şu soruların cevaplarını bulmalısınız:
Rekabet analizi noktasında ise rakiplerinizin yerleşik olduğu alan, yıllık satış rakamları, yöneticileri, farklı firmalar ile ortaklıkları olup olmadığı, güçlü ve zayıf alanları, ürün alternatifleri, fiyat yapıları, pazarlama faaliyetleri, ürünlerinin tedarik kaynakları, büyüme durumu ve başarılı olduğu yönlerini bilmeniz faydalı olacaktır.
Pazarlama kampanyası öncesinde pazarın analiz edilmesi gereklidir. Pazarlama planını oluşturmak için ürün/hizmeti cazip bulabilecek müşteri grubu, kullandığınız mesajın nasıl fayda sağlayacağı, fiyatlama politikası, satış için umulan rakamlar, kampanya planınız, reklam araçlarının amaca uygunluğu, ürünün kullanım talimatları, paketlemenin cezp ediciliği, ürünün dağıtım yolları ve patent konuları netleşmiş olmalıdır. Bir diğer ifadeyle doğru müşteri doğru ürün eşleştirmesi yapılmalıdır.
Müşterilerinize hangi kanallar aracılığıyla duyuracağınıza karar vermeniz başarılı satış üzerinde etkili olacaktır. Reklam ajansları sayesinde;
Reklamlar, ürün/hizmetler ile ilgili bilgilendirme yapmak ve hedef kitlenin bilgilendirilmesi suretiyle talep yaratmak konusunda etkili olsa da reklam harcamaları gereksiz harcamalar olarak görülebilmektedir. Oysa müşterinin aklına düşmeyi başarmak satışa giden yolda karşılaşılacak kapıların anahtarıdır. Reklamın fayda sağlayabilmesi için; neyin, kimlere veya hangi bölgeye yönelik reklam yapılacağı, reklamın başarı ölçüsü, reklamın süresi konuları net olarak belirlenmelidir. Müşterinin şikayeti olması durumunda bunu daha iyi olma yolunda basamak olarak görüp nedenlere odaklanarak şikayet ya da mutsuzluğun nedenlerini çözmelisiniz.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.