Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
Nöropazarlama, müşterilerin satın alma kararlarına etki eden sinirsel ve fizyolojik sinyalleri analiz eden bir pazarlama tekniğidir. Beyin taraması ve göz hareketleri gibi yöntemlerle tüketici davranışları ve tercihleri araştırılır. EEG ve fMRI gibi tekniklerle beyin aktiviteleri izlenir ve markaların hedef kitleye daha etkili mesajlar iletebilmesine olanak tanır.
İçindekiler
1. Nöropazarlama nasıl çalışır?
2. Nöropazarlama'nın avantajları nelerdir?
Nöropazarlama; müşterilerin kararları, tercihleri, motivasyonları hakkında fikir sahibi olabilmek için sinirsel ve fizyolojik sinyallerin ölçülmesi şeklinde tanımlanır. En yaygın olarak kullanılan yöntem, nöral aktiviteyi ölçen beyin taraması ile göz hareketlerinin fizyolojik olarak incelenmesidir.
İngilizce Neuromarketing anlamına gelen nöropazarlama bir pazarlama tekniğidir. İnsan beynini inceleyerek insanın satın alma algısındaki sonuçlardan bir strateji geliştirir. Nöropazarlama sayesinde tüketici davranışları ve bu davranışların sosyal ve psikolojik nedenleri araştırılabilir. Tüketici için en uygun satın alma koşulları keşfedilebilir. Hedef kitlenin yani tüketicinin hangi düşünce hangi davranışla hareket ettiğini araştırmak için yapılan çalışmaların tümü nöropazarlamayı kapsar. Pek çok önemli marka tarafından kullanılan bu yöntem, tüm dünyaya hızlı bir şekilde yayılmaya devam etmektedir. İnsan davranışları üzerinde fikir vermesi, markaların tüketicinin dikkatini daha çok çekmek ve tüketiciye vermek istedikleri mesajı düzeltmeleri için fırsattır. Hem teknik hem de pratik bir yol kazandıran bu teknik ile markalar hedef kitleye daha fazla ulaşır. Nöropazarlamanın nasıl çalıştığını ve ne gibi avantajları vardır? sorularının cevaplarını yazının devamında okuyabilirsiniz.
Tüm insanların düşünce, duygu, eylemler ve bilincin kendisi nöral aktiviteler ile açıklanır. Tüketici davranışlarını ve karar verme süreçlerini anlama çabalarını engelleyerek varsayımları ve belirsizlikleri azaltabilirler. Nöropazarlama için beyin aktivitelerini izlemek için Elektroensefalografi (EEG) ve Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) olmak üzere temel iki yöntem bulunur. EEG yönteminde kişinin kafasına elektrotlar yerleştirilerek beyin dalgaları ölçülür. Araştırma yapılan insanlarda heyecan, mutluluk, üzüntü, öfke gibi duygular elektrotlar aracılığı ile izlenerek bu duyguların nedenleri çözümlenmeye çalışılır. Diğer yöntemde yani fMRI'da ise beyindeki kan akışı takip edilir. Araştırma yapılan insanlara görsel ve ses ile ilgili verilen ipuçlarına cevap verirken güçlü mıknatıslar sayesindeki beyindeki kan akışının takibi sağlanır. Bu yöntem sayesinde beynin derin bölgelerine erişilerek insanların gerçek anlamda tepkilerini nasıl verdikleri anlaşılmaya çalışılır. Bir fMRI yöntemi ile beynin derinliklerine bakabilmek zahmetlidir. Aynı zamanda birkaç saniyelik bir izleme olduğu için kısa olan sinirsel olaylar gözden kaçabilir. Uzun süredir aktif olarak kullanılan bu yöntemler özellikle büyük markalar tarafından tercih edilir. Reklam kampanyaları, paketleme, ürün tasarımı gibi süreçlerde bu teknoloji markalar tarafından hedef kitleye doğru cevap verebilmeleri için kullanılabilir.
Ürün geliştirme, reklamcılık, ürün tasarımı, fiyatlandırma ve daha birçok pazarlama alanlarını bilgilendirmek ve müşteri tercihleri, motivasyonları, kararları hakkında fikir sahibi olabilmek için nöropazarlama yöntemleri kullanılır. Bu yöntemler markalara pek çok avantaj sağlar. Yöntemlerin avantajlarından faydalanabilmek için ilk olarak yapmanız gereken kullanacağınız yöntemi belirlemektir.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.