facebook

Groupe SEB İstanbul, Logo Diva çözümleriyle müşteri memnuniyetini artırdı

Groupe SEB İstanbul, Logo Diva çözümleriyle müşteri memnuniyetini artırdı

Dünya genelinde 150’den fazla ülkede, 20 ayrı markayla hizmet veren Groupe SEB, toplam 25 bin çalışanı ve yıllık 4 milyar avroyu aşan cirosuyla dünya lideri küçük ev aletleri şirketi olarak tanınıyor. Bünyesinde Tefal, Rowenta, Krups gibi dünyaca ünlü markaları barındıran Groupe SEB, 1993 yılından bu yana İstanbul'da faaliyet göstererek başarılı ve istikrarlı bir şekilde varlığını sürdürüyor. Şirket bugün yaklaşık 200 çalışanı ile Tefal, Rowenta, Lagostina, Krups ve Moulinex'in satış ve satış sonrası hizmetlerini yürütüyor. Çok kısa sürede sektöründe Türkiye’nin bir numaralı markasına dönüşen grup, Tefal Shop’lar ile de Grup içinde bir ilke imza atmış bulunuyor.

Tercih edilen ürünler

BULUT

Logo Diva CHANNEL

Logo Diva CHANNEL kanal yönetimi yapan perakende şirketlerinde, merkez ile şubeler arasında kasa işlemlerini senkronize edip tüm mağazacılık süreçlerinin hızlı ve kolaylıkla takip edilmesini ve yönetilmesini sağlıyor.

Ürünü İncele
BULUT

Logo Diva SERVICE

Bulut tabanlı çalışan Logo Diva SERVICE, perakende şirketlerinin tamirden yedek parça teminine kadar bütün satış sonrası servis süreçlerini en çevik ve verimli şekilde yönetmesini sağlıyor.

Ürünü İncele
BULUT

Logo Diva CHANNEL

Logo Diva CHANNEL kanal yönetimi yapan perakende şirketlerinde, merkez ile şubeler arasında kasa işlemlerini senkronize edip tüm mağazacılık süreçlerinin hızlı ve kolaylıkla takip edilmesini ve yönetilmesini sağlıyor.

Ürünü İncele
BULUT

Logo Diva SERVICE

Bulut tabanlı çalışan Logo Diva SERVICE, perakende şirketlerinin tamirden yedek parça teminine kadar bütün satış sonrası servis süreçlerini en çevik ve verimli şekilde yönetmesini sağlıyor.

Ürünü İncele

Başarı hikayesini izleyin

Groupe Seb başarı hikayesi broşürü

Diğer başarı hikayeleri

Vestel, müşterilerine verdiği “24 saatte teslim” sözünü bulut tabanlı Logo Diva Channel ile gerçekleştiriyor

Vestel Şirketler Grubu 15’i yurt dışında olmak üzere toplam 25 şirketten oluşuyor. Dünya standardındaki üretim anlayışı, yenilikçi ve kaliteli ürünleri ve geniş vizyonuyla sadece ülkemizde değil küresel piyasalarda da pazarı yönlendiren Vestel, dünyaya teknoloji ihracı alanında da Türkiye’nin en önemli markalarından biri olarak dikkat çekiyor. Bugün bir televizyon ve beyaz eşya üreticisi olmanın ötesinde uluslararası bir teknoloji şirketi konumunda olan Vestel, 164 ülkeye gerçekleştirdiği ihracat ile elektronik sektöründe yaklaşık 26 yıldır Türkiye’nin ihracat şampiyonu konumunda bulunuyor.

Beklenti ve Hedefler

Vestel’in kanal yapısı genel anlamda geleneksel ve kurumsal olmak üzere iki ana hattan oluşuyor. Geleneksel perakende kanalında, Türkiye genelinde yaklaşık 1500 satış noktasına sahip 1000’e yakın Vestel iş ortağı ve sayıları 200’ü geçen Vestel mağazaları yer alıyor.

Her zaman yeniliklerin ve ilklerin peşinde olan Vestel, bu geniş kapsamlı kanal yapısını daha verimli şekilde yönetebilmek, bayilerinin dijital dönüşüm yolculuğuna destek olmak, tüm satış süreçlerini standartlaştırarak perakende operasyonlarını hızlandırmak ve müşteri deneyimini artırmak üzere bir teknolojik dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçladı. Tüm ihtiyaçlara tek bir noktadan anlık olarak cevap veren bulut tabanlı Logo Diva Channel çözümü ile 2009 yılında Vestel Satış Kanal Yönetimi Projesi başlatıldı.

Logo Diva Channel ile Sürekli Geliştirilen Bir Perakende Ekosistemi

Perakendede ilk veya tek olma özelliğine sahip projelerin getirdiği avantajlardan yararlanmak isteyen Vestel, Logo Yazılım ile iş birliği içinde büyük bir teknoloji yatırımı hamlesi başlattı. Perakendeyi daha verimli yönetebilmek için sahanın sesine kulak veren Vestel, ihtiyaçları etkili bir şekilde tespit etti. Özellikle mağazaların ve bayilerin stok, sipariş, fatura yönetimlerini daha verimli yapabilecekleri bir sistem kurulması için Logo Diva Channel çözümü devreye alındı.

Logo Diva Channel ile tüm kanaldaki satış operasyonlarını tek bir platform üzerinden bulutta birleştiren Vestel, süreçleri anlık olarak yönetebileceği bir sistemi hayata geçirdi. Bu sistemde özellikle merkez ve bayi arasında gerçek zamanlı iletişim kurularak merkeze anlık ve kesintisiz veri akışı sağlanmasına yönelik çalışmalar yapıldı.

Kanalın tamamında stok takibi, kampanya yönetimi, e-ticaret ve mağaza satış işlemleri Logo Diva Channel ile yönetilmeye başladı. Lojistik, montaj, garanti ve bakım gibi satış sonrası hizmetler de uçtan uca çalışacak şekilde sisteme entegre edildi.

Özellikle pandemi sonrasında çok yaygınlaşan uzaktan satış ve e-ticaret uygulamaları, bundan çok daha erken bir dönemde Vestel’de devreye alındı. Üçüncü parti lojistik firmalarıyla da entegre şekilde kurgulanan sistem, ürün teslimat süreçlerini otomatize etmeye odaklandı.

Vestel’in Logo Diva Channel merkezli perakende altyapısı, farklı uygulamalarla entegre edilebilen ve ihtiyaca göre yenilenip geliştirilebilen bir ekosistem kurmayı sağladı.

Vestel dijitalleşen perakende satış süreçleri sayesinde operasyonlarında hız kazandı, bu sayede müşterilerine ‘24 saatte teslim sözü’ vermeye başladı.

Sonuçlar ve Elde Edilen Faydalar
  • Tüm satış noktaları merkez tarafından anlık ve uçtan uca yönetilebilir hâle geldi.
  • Satış noktalarındaki stokların ortaklaştırılmasıyla kaçan satışta %83 iyileşme sağlandı, stok devir hızı ise %92 arttı.
  • Satış adetlerinin analizi ve gerçek zamanlı stok planlaması sağlandı.
  • Barkod ve el terminallerinin kullanılmasıyla bayilerde stok giriş ve sayım süreçleri daha doğru ve hızlı gerçekleştirilmeye başladı.
  • Merkez ile bayiler arasında kesintisiz veri akışıyla teslimat süreleri kısaldı.
  • Gelişmiş kampanya modülüyle satış kanalına ve müşterilere özel kampanyalar otomatik olarak tanımlanmaya başladı.
  • Satın alma esnasında müşterilere ihtiyaca göre V taksit ve tüketici kredisi seçenekleri otomatik olarak sunulabilir hâle geldi.
  • Pazarlama süreçlerinin KVKK mevzuatına uygun şekilde yönetimi sağlandı.
  • Uzaktan satış özelliğiyle, mağazaya gitmeden ürün satın alma imkânı müşteriye sunuldu.
  • Çok kanallı satış özelliğiyle online satışlarda stoğu bulunan en yakın bayiden ürünün müşteriye gönderimi yapılabilir hâle geldi.
  • Entegre satış sonrası hizmetlerdeki anlık yanıt süreleri sayesinde müşteri memnuniyeti artırıldı.
  • Bulut tabanlı bir yapı kurulduğu için tüm satış sisteminin işletimi, yedeklemesi, kurulum ve güncellemesi, güncel mevzuata uyumluluğu gibi konular Logo Yazılım tarafından yönetilmeye başladı, böylece Vestel ana faaliyet alanına odaklanarak iş gücü verimliliğini artırdı.

Devamını Oku