facebook
Satış PazarlamaSaha Satış

Yeni Müşteri Kazanmak İçin Kullanabileceğiniz 10 Kanal

Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir

İşletmeler için yeni müşteri kazanmanın önemi ve 10 farklı kanal üzerinde duruluyor. Marka yatırımı, sosyal medya, halkla ilişkiler, web sitesi, dijital pazarlama, referans olma, telefon, posta, etkinlikler ve e-posta gibi farklı yöntemlerle potansiyel müşterilere ulaşmanın yolları açıklanıyor. Her bir kanalın nasıl kullanılabileceği ve hangi faydalar sağlayabileceği detaylı şekilde ele alınıyor.

İçindekiler

1. 1 – Marka yatırımı

2. 2 – Sosyal medya

3. 3 – Halkla ilişkiler

4. 4 – Web sitesi

5. 5 – Dijital pazarlama

Yeni kurulan veya büyümek isteyen işletmeler için zorlu süreçlerden biri, yeni müşteri kazanmak. Ürün ve hizmetlerinizi kaliteli hale getirdiniz, organizasyonunuzu güçlendirdiniz, altyapınızı daha iyi hale getirdiniz ve artık yeni müşterilere ulaşmak için hazır durumdasınız. Peki, hangi kanallardan onlara ulaşacak ve ikna etmeye çalışacaksınız? Bu rehberimizde, yeni müşteri kazanmak için kullanmanız gereken 10 kanalı anlatıyoruz.

Potansiyel müşterilerinizle buluşmak için kullanmanız gereken kanalları aşağıda sıralıyoruz fakat bu konuda doğru tercihlerde bulunarak şirketiniz, sektörünüz ve müşteri adaylarınızın yapısı için ideal olan kanalları seçmeniz gerekiyor.

1 – Marka yatırımı

Sizi var eden şey markanızdır. Şirket ve ürünlerinizin marka değerini artıracak her tür yatırım, yeni müşterilere ulaşmak için oldukça etkili bir kanal oluşturacaktır. Bu anlamda ilgili mecralarda ve platformlarda vereceğiniz etkili reklamlar ve etkinlik sponsorlukları markanızın bilinirliğini artıracak ve yeni müşteriler kazanmanıza doğrudan katkı sağlayacaktır.

2 – Sosyal medya

İnternetteki varlığınızı web sitesinin ötesine taşıyarak, sosyal medya platformlarında da etkili olmalısınız. Bu sizi yeni müşterilere götürecektir. Sektör ve müşteri tipinize göre Twitter, LinkedIn, Facebook ve Instagram gibi platformlarda paylaşımlar ve bütçeli tanıtımlar önemli bir yeni müşteri kanalı oluşturacaktır.

3 – Halkla ilişkiler

İşletmenizin yeni müşterilerle büyümesi için daha fazla tanınması şart. Bunun yolu da reklamdan çok halkla ilişkilerden geçiyor. Bu konuda profesyonel hizmet alarak medyada görünmek, basın bültenleri yayımlamak, etkinliklerde yer almak, makalelerde yer almak oldukça etkilidir.

4 – Web sitesi

Markanızı en iyi biçimde anlatan bir web sitesi, yeni müşteri kanalları arasında olmazsa olmazlardan biri. Asla es geçmemeniz gereken bu kanala yatırım yapmak, kısa ve uzun vadede önemli faydalar sağlayacaktır. “Etkili Bir Şirket Sitesine Sahip Olmak İçin Yapmanız Gereken 7 Şey” başlıklı bir diğer rehber yazımızı okuyabilirsiniz.

5 – Dijital pazarlama

Günümüzün işletmeler açısından yükselen değeri dijital pazarlama. Yeni müşteriler kazanmak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak için pazarlamanın yeni araçlarını etkin biçimde kullanabilirsiniz. İnternetteki varlığınızı artırmak, daha erişilebilir olmak, arama motoru optimizasyonu, Google ve sosyal medya reklamları gibi araçlarla dijital pazarlama etkinliğinizi artırabilirsiniz.

6 – Referans olma

Sizi en iyi tanıtacak şey, iş yaptığınız müşterilerinizin olumlu referansıdır. Ülkemiz esnafında sıklıkla karşılaştığımız “şikayetlerinizi bize, memnuniyetinizi sevdiklerinizle paylaşınız” mottosu tam da bunu açıklıyor. Müşterilerinizin sizi tavsiye etmesini sağlamak, en iyi yeni müşteri kanallarından biridir. Buna yatırım yapmanızda fayda var.

7 – Telefon

Dijital çağın sunduğu araçlara rağmen telefonla arama hâlâ en etkili kanallardan biri. Yeni müşterilerle buluşmak, ilişki başlatmak ve satış yapmak için telefon araması kanalını kullanabilirsiniz. Çok fazla sömürüldüğü için ve insanlarda bu konuda genel bir rahatsızlık oluştuğundan oldukça dikkatli yaklaşmakta ve açık davranmakta fayda var. Bilgilendirme, etkinliklerinize davet etme, veritabanı güncelleme ve görüşme randevusu almak için müşteri adaylarınıza telefonla ulaşabilirsiniz.

8 – Posta

Yeni müşterilere ulaşmak için doğrudan posta kanalını da kullanabilirsiniz. Eski moda gelse de pek çok kurum ve kişi için hâlâ en etkili yöntemlerden biri. Markanızı ve ürünlerinizi anlatan dokümanlar, promosyonlar ve numuneler göndererek karşı tarafta iyi bir etki bırakabilirsiniz.

9 – Etkinlikler

Müşterilere doğrudan, yüz yüze ulaşmak özellikle sıcak kanlı bir millete sahip olan ülkemiz için ideal kanallardan biri. Bu sebepten, her türden ilgili organizasyonda yer almaya özen gösterin. Sektörel fuarlar, konferanslar ve etkinliklere katılarak yeni müşteri adaylarıyla tanışabilir, sonraki dönemler iş görüşmesi için ilk teması kurmuş olursunuz. Bu tip organizasyonlara katılmak, markanızın prestijini de artırmaya katkı sunacaktır.

10 – E-posta

En düşük maliyetli kanallardan biri şüphesiz e-posta. Kurumsal ve bireysel müşterilerinize yeni fırsatlar, kampanyalar ve cazip teklifler göndermek için e-posta kanalından faydalanabilirsiniz. Fakat bu yöntem de yıllar içinde oldukça yoğun kullanıldığı için farklılaşmaya özen göstermelisiniz. İyi bir kurgu, dolu dolu bir teklif ve estetik tasarım bu noktada kilit değer taşıyor.

19.11.2017
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.