facebook
Saha SatışSatış Pazarlama

İhtiyacınıza Uygun Perakende Yazılımı Seçerken Dikkat Etmeniz Gereken 7 Nokta

Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir

Perakende sektöründe teknolojik araçların kullanımı giderek önem kazanıyor. Perakende yazılım seçerken dikkat edilmesi gereken noktalar arasında, kampanya yönetimi, SaaS bulut teknolojisi, stok yönetimi, otomasyon, entegrasyon yetenekleri, ödeme sistemleri ve yeni trendler olan Self Checkout ve Mobil Kasalar bulunuyor. Bu noktaları doğru bir şekilde değerlendirerek şirketinizin verimliliğini artırabilir ve müşteri memnuniyetini sağlayabilirsiniz.

İçindekiler

1. 1. Kapsamlı bilgi akışı ve kampanya yönetimi

2. 2. SaaS Bulut teknolojisi ile her zaman güvende ve güncel kalın

3. 3. Perakende yazılımı etkin stok yönetimi

4. 4. Otomasyon ve “Birleştirilebilir Ticaret (Unified Commerce) Stratejisi”

5. 5. Perakende yazılımı entegrasyon yetenekleri

Türkiye’de hızlı büyüyen sektörlerden biri olan perakende sektöründe, tüketicinin beklentileri ile birlikte rekabet de giderek artıyor ve sektördeki bu değişim, teknolojik araçların kullanımını her zamankinden daha önemli hale getiriyor. Satış ve sonrasındaki süreçleri etkin biçimde yönetebileceğiniz bir perakende yazılımı seçmeden önce bu yazımıza mutlaka göz atın!

Çok sayıda departman ve birimden oluşan yapılar için bilgilerin anlık paylaşılması, verilerin gerçek zamanlı analizi ve süreçlerin kontrol edilebilir kılınması verimliliği arttırırken şirketlerin hızlı karar almalarını da sağlıyor.

Gelin, şirketiniz için bir perakende yazılımı seçerken dikkat etmeniz gereken noktaları beraber inceleyelim.

1. Kapsamlı bilgi akışı ve kampanya yönetimi

Perakende çözümleri, müşterilerin satın alma süreçlerindeki bilgileri ortak bir veri tabanında toplayarak tüm noktalardan müşterilerinize hızlı ve eksiksiz hizmet verebilmeniz için tasarlanırlar. Böylece alışveriş yapanların aldıkları ürünleri, istek ve taleplerini izleyebileceğiniz tek bir platform sayesinde müşterilerinizi alışveriş alışkanlıklarına göre gruplayabilir ve ileride yapacağınız kampanyalarda bu verilerden yararlanabilirsiniz.

Ancak kampanya yönetimi söz konusu olduğunda sadece veri akışı değil, verilerin doğru analizi sonucunda eş zamanlı farklı kampanyalar düzenleyebilmek ve farklı kanallardaki kampanyaları etkin şekilde yönetebilmek de önemlidir. Dolayısıyla gelişmiş bir kampanya yönetimi uygulaması kullanmak işletmenize büyük faydalar sağlar.

Pek çok farklı kanalın kullanıldığı omni-channel (çok yönlü kanal) kampanyalar doğru şekilde yönetildiğinde, müşterileriniz bütünleşik bir alışveriş deneyimi yaşayabilirler. Özellikle de kasa sisteminden bağımsız kullanılabilen gelişmiş kampanya yönetimi uygulamaları, müşterilere ve müşteri gruplarına özel teklifleri tüm kanallarda uygulamaya ve yönetmeye imkân verir. Bu sayede istediğiniz türde kampanya ve fiyatlandırmaları tasarlayabilirsiniz. Gelişmiş kampanya yönetimi uygulaması seçerken dinamik etiketleme, kriter oluşturma ve hesaplama gibi özellikleri de aramalısınız. Bu gibi özellikler kampanya kurgulama süreçlerini daha da kolaylaştırabilir; ayrıca çok fazla kişiselleştirmenin gerekmediği kampanyalar için de hazır senaryolardan yararlanabilirsiniz.

2. SaaS Bulut teknolojisi ile her zaman güvende ve güncel kalın

Gelişmiş SaaS (servis olarak yazılım) bulut teknolojisi kullanan yazılımlar sayesinde bilişim donanımına yatırım yapmanıza gerek kalmayacağını ve operasyonel verimliliğinizi arttırabileceğinizi unutmayın.

Aynı zamanda hızla gelişen teknoloji sonucunda artık yazılımlar daha sık güncellendiğinden, gelişmiş bulut teknolojisi kullanan bir yazılım ile her zaman en güncel sürümünden de faydalanabilirsiniz.

3. Perakende yazılımı etkin stok yönetimi

Farklı satış noktalarından gelen verilerin tek bir merkezde toplandığı bir perakende yazılımı kullanarak tüm stok bilgisine her an ulaşabilmeniz de önemli bir konudur. Böylelikle bir sonraki adımınızı daha iyi planlayabilir ve müşterilerinize hızlı cevap vererek müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz.

4. Otomasyon ve “Birleştirilebilir Ticaret (Unified Commerce) Stratejisi”

Perakende çözümleri içerisinde bulunan kanal yönetimi modülü ile süreçleri otomatik hale getirerek daha etkin yönetebilirsiniz. Eğer seçeceğiniz yazılım birleştirilebilir ticaret (unified commerce) stratejisine uygun ise müşterilerinize tüm noktalarda aynı alışveriş deneyimini sunabilirsiniz.

Omnichannel perakende stratejisinin bir ileri safhası olarak tanımlanabilecek birleştirilebilir ticaret, müşterilerinizle bağlantıda olduğunuz tüm kanalları eş zamanlı olarak yönetebilmenizi ve kanallar arasında veri bütünlüğünün olmasını sağlar. Bu veri bütünlüğü sayesinde de farklı kanallar üzerinden kampanya kurgulamak ve yönetmek kolaylaşır. Müşterileriniz ise hangi kanaldan alışveriş yaparlarsa yapsınlar aynı kalitede hizmet alırlar. Bu da müşteri memnuniyetini, dolayısıyla marka bağlılığını artırır.

5. Perakende yazılımı entegrasyon yetenekleri

Yatırım yapılacak hemen hemen tüm çözümlerin entegrasyon kabiliyeti işletmelerin başarısında önemli rol oynar. Seçeceğiniz perakende yazılımının, kullandığınız diğer çözümlerle olduğu kadar üçüncü parti yazılımlarla da entegre olabileceğinden emin olun.

6. Güncel ödeme sistemleri ve mevzuatlar ile uyum

Geçmişte alışverişlerde kullanılan ödeme yöntemleri son derece sınırlıydı: Nakit veya kredi kartıyla ödeme yapılabiliyordu. Bugün ise dijital cüzdanlardan temassız ödemeye, biyometrik sistemlerden QR kod ile ödemeye kadar pek çok farklı seçenek var. Ödeme araçlarının değişmesi ve gelişmesiyle birlikte ilgili mevzuat da düzenli olarak güncelleniyor. Dolayısıyla perakende çözümlerinin de bu güncellemeleri yansıtması şart. Güncel ödeme, tahsilat sistemleri ve mevzuatlar doğrultusunda değişen yapıya uygun olarak geliştirilen bir perakende çözümü kullanarak tüm sistemler ile uyumlu çalışabilirsiniz.

7. Perakendede yeni trendler: Self Checkout ve Mobil Kasalar

Özellikle fiziksel mağazalardan yapılan alışverişlerde, yeni nesil tüketiciler başta olmak üzere pek çok kişi artık daha kolay ve hızlı dijital ödeme çözümlerini tercih ediyor. Bunlar arasında özellikle müşterilerinizin kasa ve ödeme işlemlerini kendi başlarına yapabilecekleri Self Checkout dikkat çeken bir uygulama. Bugüne dek süpermarketlerde kullanılan bu uygulamayı, Logo’nun bulut tabanlı Self Checkout servisiyle perakendenin her alanına taşıyabilirsiniz.

Bir başka önemli trend ise Mobil Kasalar. Mağazanızın farklı noktalarına yerleştirebildiğiniz bulut tabanlı mobil satış üniteleriyle müşterileriniz kasa sırası beklemeden ödeme yapabilir ve böylece benzersiz bir müşteri deneyimi yaşayabilirsiniz. Özellikle geniş metrekareli mağazalarda, Logo’nun bulut tabanlı Mobil Satış Uygulaması sayesinde kasalardaki yoğunluğu azaltabilir, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

17.08.2023
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.