facebook
Satış PazarlamaSaha Satış

Saha satış yönetimi nedir?

Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir

E-ticarette dağıtım kanalı oluşturmanın önemi ve yöntemleri üzerine bilgi veren rehberde, kendi dağıtım ekibini kurmanın avantajları ve dezavantajları ile lojistik firmalarıyla anlaşmanın sağladığı kolaylıklar ele alınmıştır. Ürünlerin hızlı ve doğru bir şekilde müşterilere ulaştırılması için şirketin yapısına ve müşteri profiline en uygun dağıtım yönteminin seçilmesi önemlidir.

İçindekiler

1. Saha satış yönetimi nedir,  işletmelere ne kazandırır?

2. Başarılı saha satış yönetimi için ne yapmalı?

Sürdürülebilir büyümenin gerçekleşmediği bir işletme rekabetin kızıştığı yeni dünyada hayatta kalamıyor. Hayatta kalmak ve sektörde aktif bir şekilde rol almak, söz sahibi olmak isteyen işletmeler saha operasyonlarını saha satış ekipleri üzerinden yönetiyor. Peki, saha ekibi yönetimi ve mağaza içi satış yönetimi en verimli nasıl yapılabiliyor? Bu yazımızda saha satış yönetimi konusuna açıklık getiriyoruz.

Saha operasyonlarının ne ölçüde başarılı olduğu, ne kadar verimli çalıştığı şirket karlılığı üzerinde doğrudan etkili oluyor. Satış ekiplerinin, işletmelerin gelir akışını oluşturan kritik role sahip olması, doğru satış ekibi kurmak için güçlü liderlik yapmayı ve saha satış yönetimini etkin şekilde gerçekleştirmeyi gerektiriyor. Dijitalleşme ile evrilen yeni dünyada ikna yeteneği, pozitif enerji ve bilgi birikimini teknoloji ile harmanlayabilmek kritik önem taşıyor.

Saha satış yönetimi nedir,  işletmelere ne kazandırır?

Saha satış yönetimi nedir sorusu saha satış sürecinin etkili şekilde kontrol edilmesi şeklinde yanıt buluyor. Satış noktaları ve depo arasındaki süreçlerin entegre olduğu, tüm bilgilere her an her yerden ulaşılabildiği bir sistem hem hizmetin kalitesini hem de müşteri memnuniyetini artırmayı sağlıyor. Saha ekiplerinin gerçekleştirdiği tüm faaliyetlerin denetlenmesi, satış ekiplerinin verimliliğinin artmasına katkı sağladığı gibi maliyetleri düşürüyor.

Başarılı saha satış yönetimi için ne yapmalı?

Saha satış ekibinin ve gerçekleştirdikleri operasyonların denetlenmesi, saha satış ekipmanlarının performansının dönüşüm oranı, personel başına satış, ekip uyumluluğu açısından ölçümlenmesi, çalışanlarla ilgili geri bildirim yapmayı ve saha satış ekibinin eksiklerini gidermeyi sağlıyor. Doğru iletişim, strateji ve ekip geniş bir müşteri kitlesine ulaşma ve satış grafiklerini artırma konusunda hız kazandırıyor. Başarılı saha satış yönetimi için dört kritik adım öne çıkıyor:

1. Doğru ekip kurma: Satış yapmak kolay gibi görünmekle birlikte birtakım zorluklar barındırıyor. Öyle ki satış sanat kavramıyla bir arada da kullanılıyor. Satış ekibindeki kişilerin kendini ifade etmede iyi, ikna etme kabiliyeti yüksek, empati yapabilen, içsel motivasyonu yüksek kişiler olmasının yanı sıra analitik bakış açısı, görsel düşünebilme, dijitali kullanma becerisi gibi yetkinliklerinin de olması gerekiyor. Bu ekibin uyumlu çalışması ve örgüt kültürü oluşturabilmesi de ekip yöneticisinin liderlik özelliklerini barındırmasını gerektiriyor.

2. Eğitimle insan kaynağını hazırlamak: Saha satışında görevli olacak personelin doğru şekilde eğitilmesi en önemli adımların başında geliyor. Net ve gerekli detayları barındıran bir eğitim materyaliyle bir mentör atamak sahada öğrenmek açısından faydalı olabiliyor.

3. Sağlıklı iletişim: Ekibin sinerjisi yüksek ve başarılı bir ekip olması satışlar ve işletme başarısı üzerinde doğrudan etkili oluyor. Bu ortamı oluşturabilmek için ekip yöneticisinin sağlıklı bir iletişim kurması ve gerektiğinde ücretli izin, ekstra tatil gibi doğru teşviklerle desteklenmesi önem taşıyor.

4. Doğru araçlar kullanmak: Dünyanın en fazla ciro yapan işletmeleri bilişim ve yazılımdan güç alıyor. Bu noktada doğru araçları kullanmak hassasiyet taşıyor. Sıcak satış veya soğuk satış ekibi olan işletmeler saha satış yönetimi için rutin işleri kolaylaştıran ve verimi artıran saha satış otomasyonu kullanıyor.

Logo’nun saha satış ekiplerinin verimli çalışmasını ve karlılığın artmasını sağlamak amacıyla geliştirdiği Logo Mobile Sales Saha Satış Yönetimi çözümü, satış süreçlerinin telefon, tablet, mobil el terminali gibi mobil cihazlar üzerinden yönetmeyi sağlıyor. Bluetooth bağlantılı yazıcılarla her an, her yerden fatura yazdırabilme avantajı sunuyor. Anlık özelleştirilmiş raporlama yeteneğiyle satış süreçleri doğru verilere dayanıyor.  GPS özelliği sayesinde müşteri koordinatları, görüşme süreleri, duraklama süreleri ölçümlenebiliyor. Kabin ve dolaba satış durumunda bu donanımlar üzerinden yapılan satışlar barkodlar ile takip edilebiliyor. Sesli komut özelliği de bulunan saha satış yazılımı, kullanıcı dostu arayüzüyle kolay kullanılıyor.

11.02.2021
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.